logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۸۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین پلیس راه استان زنجان:

بی‌توجهی یک راننده در زنجان منجر به وقوع حادثه مرگبار شد

بی‌توجهی-یک-راننده-در-زنجان-منجر-به-وقوع-حادثه-مرگبار-شد
جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به وقوع حادثه مرگبار در استان زنجان گفت: در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مهدی میناخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وقوع حادثه رانندگی در استان زنجان اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر 95 محور زنجان- قزوین اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه یک دستگاه خودروی سمند بعد از برخورد با گاردریل واژگون شده بود ابراز کرد: در این حادثه یکی از سرنشین خودروی سمند به دلیل جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.

جانشین پلیس راه استان زنجان بستن کمربند را مهمترین موضوع در حفظ جان سرنشینان خودرو در حوادث رانندگی دانست و افزود: در این حادثه سرنشین و راننده از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد گفت: متاسفانه راننده خودرو نیز به دلیل شدت جراحات جان خود را در بیمارستان از دست داد.

میناخانی علت این حادثه را خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات در استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بارش برف و باران در همه محورهای استان زنجان وجود دارد افزود: با توجه به اینکه در دو روز آینده بارش‌ها ادامه خواهد داشت رانندگان حتما زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با تاکید بر اینکه رعایت فاصله طولی در زمستان یکی از اصولی که رانندگان کمتر به آن توجه می‌کنند و گاها عدم توجه به این موضوع باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیر می‌شود گفت: استفاده از کمربند ایمنی نیز یکی از مولفه‌های مهم در محورهای مواصلاتی است و در خیلی از تصادفات کمربند ایمنی جان سرنشینان را نجات داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعی که در این روزها منجر به وقوع حادثه می‌شود استفاده از تلفن همراه توسط راننده است خاطر نشان کرد: رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند بدون اغماض جریمه می‌شوند.

میناخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مواردی که در محدودیت‌های کرونایی مشاهده می‌شود مخدوش کردن پلاک خودرو است افزود: براساس قانون مجازات‌های اسلامی مخدوش کردن پلاک خودرو خلاف قانون است و علاوه بر اعمال جریمه، راننده وسیله نقلیه به مراجع قضایی معرفی می‌شود و قانون نیز برای این جرم 6 تا یک سال حبس در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانی از 20 آذرماه در استان زنجان گفت این طرح تا 20 فروردین ادامه دارد که در آن 79 نفر در قالب 13 تیم به صورت ثابت و شبانه روز در محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند.

جانشین پلیس راه استان زنجان عنوان کرد: این تیم‌ها در راهداری گردنه‌های استان زنجان مستقر هستند و در طول زمستان به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.//ع 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر