logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۸۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌شوند

سازمان‌های-مردم-نهاد-فعال-در-حوزه-مبارزه-با-مواد-مخدر-حمایت-می‌شوند
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌شوند گفت: این حمایت‌ها بعد از سطح‌ بندی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه رضایی امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه در وهله اول سطح بندی سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان انجام می‌شود اظهار کرد: این سطح بندی نیز توسط موسسه‌ای که در کار پژوهشی فعالیت دارد انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه سطح بندی سمن‌ها براساس شاخص‌هایی که تعریف شده انجام می‌شود تصریح کرد: در قالب گزارش پروژهشی بیش از 50 سمن که در حوزه فرهنگی و پیشگیری فعالیت دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه بعد از بررسی سمن‌های سطح 1، 2 و 3 مشخص می‌شود عنوان کرد: بعد از تعیین سطح بندی مساعدت مالی و طرح‌‌های ارائه شده هر سطح متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید براینکه توانایی سمن‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها سنجیده می‌شود ادامه داد: مساعد‌تهای مالی بعد از ارزیابی همه جوانب ارائه خواهد شد.

رضایی با تاکید براینکه سال گذشته به خاطر شرایط بودجه‌ای تنها حمایت‌های بیمه‌ای از کارگاه‌های اشتغال بهبود یافتگان انجام شد ابراز کرد: از سال 94 حمایت بیمه‌ای از کارگاه‌های بهبود یافتگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از سال 94 براساس تفاهم نامه‌ای که با صندوق کار آفرینی امید منعقد شد افراد بهبود یافته برای راه اندازی کسب و کار(تک نفره یا گروهی) برای دریافت تسهیلات 2 درصدی به صندوق کارآفرینی امیدی معرفی می‌شوند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه تعداد زیادی از بهبود یافتگان از این تسهیلات برخوردار شدند عنوان کرد: برای ادامه فعالیت بهبودیافتگان در کارگاه‌های مختلف حمایت بیمه‌ای انجام شده و سالانه 80 درصد هزینه بیمه‌ای بهبود یافتگان به کارفرما برگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های سمن‌ها حمایت بودجه‌ای انجام می‌شود عنوان کرد: این حمایت مستلزم سطح بندی است و براساس سطح بندی اقدام خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه جزئیات طرح سطح بندی به همه سمن‌ها ابلاغ می‌شود خاطرنشان کرد: از مهرماه سال 98 نیز طرح یاریگران زندگی سرلوحه حوزه فرهنگی و پیشگیری ستاد قرار گرفته و همچنان بر اجرای این طرح تاکید می‌شود.

وی با تاکید براینکه این طرح به منظور آموزش و آگاه سازی عامه مردم انجام شده و در بخش‌های مختلف این طرح اجرا می‌شود افزود: فاز نخست این طرح در مدارس استان اجرا شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه در فاز نخست 20 درصد از مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار گرفت گفت: امسال این طرح برخلاف سال گذشته که به صورت حضوری بود در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری در 30 درصد مدارس اجرا می‌شود.

مشارکت مردمی در حوزه مواد مخدر ضروری است

خدابخش مرادی معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: در موضوع مواد مخدر مشارکت مردمی یک امر ضروری است و فعالیت دستگاه‌های اداری، امنیتی و انتظامی بدون مشارکت مردم خروجی تاثیرگذاری نمی‌تواند داشته باشد.

وی ابراز کرد: در مقوله امنیت نیز تاکید می‌شود پایداری امنیت با مشارکت مردمی اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه امنیتی که امروز در جامعه حاکم است با اتحاد و انسجام مردم و دستگاه‌های امنیتی و نظامی اتفاق افتاده است بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز همین موضوع حاکم است چرا که خروجی آسیب‌های اجتماعی متوجه خانواده بوده بنا براین مشارکت مردمی در این حوزه یک امر ضروری و مهم است.

وی با تاکید براینکه اعتیاد یک فرد از خانواده کانون خانواده را دچار آسیب می‌کند افزود: نقش مردم و تشکل‌های مردمی باید در این بخش جدی‌تر شود و در این راستا نیز اقدامات بسیار قابل توجهی در سطح استان انجام شده است.

مرادی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در اطلاع رسانی و اقناع سازی جامعه و هم در حمایت از خانواده‌هایی که دچار آسیب شدند نقش بی‌بدیلی دارند.

وی همچنین به موضوع توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاده فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: طرح‌هایی در حمایت از فعالیت این سمن‌ها در استان تدوین شده و اجرا می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با تاکید بر عملیاتی شدن فرآیند ارزیابی و سطح بندی سمن‌ها در استان زنجان افزود: اگر ارزیابی و سطح‌ بندی اتفاق نیفتد حمایت‌ها به صورت هدفمند نخواهد بود و برای اینکه حمایت‌ها هدفمند باشد باید سطح بندی‌ها اتفاق بیفتد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر