logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرصت ثبت‌نام برای پیش دبستانی‌های جامانده از تحصیل فراهم شده است

فرصت-ثبت‌نام-برای-پیش-دبستانی‌های-جامانده-از-تحصیل-فراهم-شده-است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر نوآموزان می توانند در مقطع پیش دبستانی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند، ثبت نام کنند.

 صیاد سلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: 7 هزار نو آموز در استان زنجان امسال در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی به صورت کاملا رایگان بوده و هزینه‌های آن را دولت پرداخت می‌کند، افزود: آموزش نوآموزان در قالب شبکه شاد و شبکه آموزش ارائه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از طریق شبکه آموزش صدا و سیما نوآموزان می‌توانند از ساعت 13:30 برنامه‌های آموزشی خود را دریافت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: والدین برای ثبت‌نام نوآموزان می‌توانند به مدارس مقطع ابتدایی، ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مراجعه کنند.

سلامی با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای بابت ثبت‌نام از اولیا اخذ نمی شود، ادامه داد: ثبت نام به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: برای ثبت‌نام در مقطع پیش دبستانی نیاز به مراجعه نوآموز نبوده و فقط باید کد ملی والدین و کد ملی نو آموز برای ثبت‌نام ارائه شود.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر شرایط ثبت‌نام وجود دارد و ضروری والدین از این فرصت برای ثبت‌نام استفاده کنند در صورتی که نوآموزی امسال ثبت‌نام نکند امکان ثبت‌نام برای سال آینده وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: با بازگشایی مدارس بحث تدوین درسنامه برای دانش‌‎آموزان فاقد اینترنت مطرح شد که از سوی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اقدامات لازم برای تدوین درسنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های آموزشی این اداره کل و مناطق نسبت به تدوین درسنامه اقدام می‌کنند، ادامه داد: 170 تیم در استان زنجان مسئولیت تدوین درسنامه را برعهده دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این درسنامه‌ها در قالب سی‌دی و دی‌وی‌دی به مناطق ارسال و با تبدیل شدن به نوشته، به صورت جزوه در اختیار دانش‌آموزان روستاهای فاقد اینترنت گذاشته می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: توزیع درسنامه به صورت فصل به فصل انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در زمان مقرر مطالب درسی خود را دریافت کنند.

سلامی با بیان اینکه گروه‌های آموزشی استان نسبت به تولید محتوا برای درسنامه‌ها اقدام می‌کنند، بیان داشت: از 15 شهریور ماه اقدام به تدوین این درسنامه‌ها شده است تا مطالب در زمان مقرر در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی نیز گفت: در پایه 1 تا 6 آزمون درسی اخذ نمی‌شود و بر اساس فعالیت‌های کلاسی معلمان اقدام به امتیاز دهی به دانش‌آموزان می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: در شبکه شاد نیز قابلیت آزمون سازی وجود داشته و در پایه ششم آزمون در بستر شاد اخذ می‌شود.

سلامی افزود: آزمون پایه ششم در نوبت اول داخلی بوده و نوبت دوم نیز خرداد ماه برگزار می‌شود که بر اساس شرایط آنروز در خصوص برگزاری آزمون تصمیم گیری می‌شود.

وی بیان داشت: امیدواریم با بهبود شرایط و اتمام بیماری کرونا، شرایط برای برگزاری آزمون‌های حضوری برای دانش‌آموزان در خرداد ماه به صورت رسمی فراهم شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر