logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

بیماری کرونا خانوادگی شده است/ ۸۵ درصد فوتی های کرونا در زنجان سالمندان هستند

بیماری-کرونا-خانوادگی-شده-است-۸۵-درصد-فوتی-های-کرونا-در-زنجان-سالمندان-هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر 85 درصد فوتی‌های کرونایی استان زنجان را افراد بالای 65 سال شامل می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه ستاد کرونای استان زنجان، اظهار داشت: 85 درصد فوتی‌های استان زنجان در زمینه کووید 19 سالمندان بالای 65 سال هستند.

وی برضرورت تامین احتیاجات سالمندان در دوره کرونا تاکید کرد و گفت: اجرای طرح ویژه شهید قاسم سلیمانی بسیار ارزشمندی در کنترل بیماری کووید 19 است.

این مسئول بیان داشت: بیماری کرونا در کشور خانوادگی شده است و عامل آن نیز برگزاری دورهمی‌ها بوده که باید در شب یلدا این دورهمی‌ها حذف شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه رفتار بیماری کرونا در افراد مختلف متفاوت است، بیان داشت: سه روز قبل از شب یلدا ساعت محدودیت‌ها از ساعت 21 به 17 تغییر باید.

صائینی برضرورت راه‌اندازی کمپینی برای صرف هزینه‌های شب یلدا به افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان تاکید کرد و گفت: باید از الگوهای استان برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌ها استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 111 هزار سالمند در استان زنجان وجود دارد که نیازمند ساماندهی در زمینه بیماری کرونا است که دستورالعمل آن از سوی استاندار زنجان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و باید دستگاه‌ها برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه 5 کمیته برای ساماندهی سالمندان در زمینه بیماری کووید 19 پیش‌بینی شده است، ادامه داد: تا روز سه شنبه آینده گزارش دستگاه‌های اجرایی باید به قرارگاه کرونای استان زنجان ارائه شود.

این مسئول با اشاره به رفتار مردم در ایام ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هئیت‌های مذهبی از جمله حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، گفت: زنجان کمترین مشکل را در رعایت پروتکل‎های بهداشتی در این زمینه داشت و رفتار مردم زنجان الگو شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر