logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۸۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

شرایط هیجانی بازار طلا فروکش کرده است

شرایط-هیجانی-بازار-طلا-فروکش-کرده-است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کشف واکسن کرونا و رونق اقتصاد موجب کاهش قیمت طلا در جهان شده است.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: قیمت انس جهانی و نرخ ارز در کشور قیمت طلا را در ایران تعیین مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه کشف واکسن بیماری کرونا و شروع تزریق آن موجب کاهش قیمت جهانی انس طلا شده است، افزود: به دلیل احتمال افزایش رونق اقتصاد جهانی قیمت نفت و مس افزایش 25 تا 30 درصدی داشته است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در حالتی که کشور دچار رکود بوده و نقدینگی به جامعه تزریق می‌شود تا اقتصاد سرپا بماند به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و رکود شدید، طلا مورد توجه قرار گرفت.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: توجه به بازار طلا موجب رشد قیمت آن در سطح جهانی شد اما در حال حاضر و با رفتن به سمت ثبات در بازار وضعیت معکوس شده است.

محمودی اصل تصریح کرد: در حال حاضر انتظارات برای رونق اقتصادی افزایش یافته و با کشف واکسن بیماری کرونا، اقتصاد به سمت رونق حرکت کرده و قیمت طلا کاهشی و سایر کالاها افزایشی است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قیمت طلا انگیزه افزایشی ندارد و در این محدوده تثبیت و یا با اندکی کاهش مواجه می‌شود اما انتظار می‌رود پس از رونق کسب و کارها قیمت طلا تقویت شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قیمت ارز عامل تاثیرگذار در افزایش و یا کاهش قیمت طلا است، ادامه داد: با توجه به نتیجه انتخابات آمریکا و قطعی شدن آن چشم‌انداز و انتظارات تورمی کاهش یافته و بازارها منتظر افت و تثبیت قیمت هستند.

محمودی اصل با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته شرایط هیجانی بر بازارها حاکم بود، افزود: در شرایط ثبات قیمت‌ها بازار طلا هم مثل سایر بازارهای کشور سمت و سوی خود را پیدا می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر