logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۸۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با وجود پیشرفت 60 درصدی؛

تنها پروژه دفاع مقدس زنجان در بن‌بست کمبود اعتبار/ 11 سال انتظار برای اتمام یک پروژه فرهنگی

تنها-پروژه-دفاع-مقدس-زنجان-در-بن‌بست-کمبود-اعتبار-11-سال-انتظار-برای-اتمام-یک-پروژه-فرهنگی
پروژه باغ موزه دفاع مقدس به عنوان تنها پروژه از این دست در حال حاضر با کمبود اعتبار مواجه بوده و افزایش قیمت مصالح اجرای آن را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش موج رسا; کار مطالعاتی باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان از سال 88 در زمینی به مساحت 22 هکتار آغاز و کلنگ احداث آن با حضور مقامات استانی به زمین زده شد.

با گذشت 11 سال از این کلنگ زنی میزان پیشرفت این پروژه چشمگیر نبوده و همواره کمبود اعتبارات مانعی بزرگی بر سر راه این پروژه بوده است.

در سه سال گذشته نیز با افزایش چشمگیر قیمت مصالح و لوازم مورد نیاز احداث این باغ موزه میزان اعتبار در نظر گرفته شده کفاف ادامه کار را نداد و باز هم این پروژه قربانی کمبود اعتبار شد.

اما با زمزمه برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 در زنجان، بار دیگر تکمیل این باغ موزه و افتتاح فاز نخست آن همزمان با برگزاری کنگره مورد توجه قرار گرفت و قرار شد پیشرفت آن افزایش یابد.

در چند ماه گذشته نیز جلساتی برای حل مشکل اجرایی این پروژه برگزار و معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان در جلسه بررسی آخرین وضعیت این پروژه در استانداری زنجان، برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تاکید کرد و گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان موجب صیانت و تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس می‌شود.

مرادی با بیان اینکه زیرساخت های این پروژه باید آماده سازی شده و نسبت به تکمیل آن اقدام کرد، افزود: باید فاز نخست این موزه همزمان با برگزاری کنگره 3535 شهید استان افتتاح شود.

وی یادآور شد: با نامه‌نگاری نمی‌توان پیشرفتی برای این پروژه ایجاد کرد بلکه باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی فرای وظیفه اداری این پروژه اجرایی شود.

"قاسم محمدی"مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: چندین سال است از کلنگ زنی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان گذشته است و سال به سال با توجه به گرانی و تورم به ویژه در سه سال اخیر برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح آن با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده قرار این پروژه همزمان با برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان افتتاح شود، افزود: با وجود درخواست‌هایی که از شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان در زمینه تامین اعتبار این پروژه شده است بعید می‌دانم آماده شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه باید از منابع مالی استان تامین شود اما به دلیل فراز و فرودهای به وجود آمده در بودجه استان هنوز محقق نشده است اما در آخرین جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد قول مساعد برای تامین اعتبار این پروژه داده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه برای اتمام این پروژه 10 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، افزود: به دلیل افزایش قیمت مصالح ، حداقل دو برابر این مبلغ مورد نیاز است.

محمدی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی این پروژه خبرداد و گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های برق، آب و گاز در حال انجام است.

البته در چند سال گذشته بازه‌های زمانی متفاوتی برای افتتاح این پروژه در استان رقم زده شد که آخرین آمار مربوط به پایان سال 98 بود اما با گذشت یک سال هنوز این پروژه اجرایی نشده است و باید منتظر ماند و دید برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان می‌تواند مسئولان زنجانی را وادار به اجرای این طرح عظیم فرهنگی در استان نماید.

وعده‌ها در خصوص تنها پروژه دفاع مقدس استان زنجان بازهم با کمبود اعتبار مواجه شده است و در صورت اجرا شدن این پروژه زنجان آخرین استان کشور در اجرای این پروژه است تا شهر غواصان دریا دل بتواند نقش تاثیرگذار رزمندگان خود را در این باغ موزه به نمایش بگذارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر