logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با تصمیم ستاد استانی کرونا؛

محدودیت‌های کرونایی در زنجان یک هفته دیگر تمدید شد

محدودیت‌های-کرونایی-در-زنجان-یک-هفته-دیگر-تمدید-شد
با توجه به تصمیم ستاد استانی کرونا، محدودیت‌های کرونایی در زنجان یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش موج رسا; با توجه به قرار گرفتن سه شهر استان زنجان در زمره شهرهای قرمز کشور و با شیوع موج دوم کرونا در مهر ماه، محدودیت‌های جدیدی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اعلام و در استان زنجان نیز بر اساس تصمیم‌گیری ستاد استانی این محدودیت‌ها از اول آذر ماه آغاز شد.

در این مرحله از اعمال محدودیت‌ها که با عنوان طرح جامع مدیریت هوشمند در استان زنجان اجرایی شد، صنوف و مشاغل مختلف بر اساس تصمیمات ستاد کرونای استان فعالیت‌های خود را به مدت دو هفته تعطیل کردند.

در شهرهای قرمز استان ادارات با یک سوم نیرو، در شهرهای نارنجی با یک دوم و در شهرهای زرد با دو سوم نیرو اجازه فعالیت داشتند اما مراکز امدادی، اورژانسی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری‌ها مشمول این طرح نبودند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا در استان زنجان مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی تعطیل و نماز جمعه نیز در شهرهای قرمزو نارنجی استان برگزار نشد.

همچنین در اعمال محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد کرونای استان زنجان، خروج از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده و محدودیت تردد در داخل شهر نیز از ساعت 21 تا 4 صبح اجرایی شد.

در جدیدترین تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان زنجان، محدودیت‌ها از امروز به مدت یه هفته دیگر در استان زنجان ادامه دارد و این محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی استان اجرایی می‌شود.

بر اساس این طرح ممنوعیت تردد شبانه ادامه داشته و گروه‌های شغلی یک در شهرهای قرمز و در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی یک و دو امکان فعالیت دارند.

بر اساس محدودیت‌های جدید با افرادی که از محدودیت‌ها تخطی کنند برخورد شده و رانندگان ناقض محدودیت‌ها اعمال قانون می شوند.

در شهرهای قرمز استان فعالیت پاساژها و مراکز خرید تعطیل بوده و مسابقات ورزشی نیز تعطیل شده است، همچنین فعالیت مساجد، مصلی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها تعطیل است.

همچنین بر اساس محدودیت‌های اعمال شده گروه‌های شغلی 3 و 4 همچنان اجازه فعالیت نداشته و آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها، کتابخانه‌ها، استخرها، موزه‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها در استان زنجان تعطیل است.

برگزاری هر گونه مراسم تجمعی در قالب فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و همایش در استان زنجان ممنوع و قهوه‌خانه نیز همچنان اجازه فعالیت ندارند.

در حال حاضر شیب کرونا در استان زنجان رو به پایین و کاهش بوده و بر اساس گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان، زنجان در رعایت محدودیت‌ها کرونایی رتبه سوم را کسب کرده است.

قرار است با اجرای شهید قاسم سلیمانی که بیشتر محله محور است، بیماری کووید 19 در استان کنترل شده و جلوی موج‌های شیوع آن گرفته شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر