logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۸۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

آیت‌الله یزدی خار چشم دشمنان و عمار انقلاب بود

آیت‌الله-یزدی-خار-چشم-دشمنان-و-عمار-انقلاب-بود
امام جمعه ابهر گفت: آیت‌الله محمد یزدی به عنوان عالمی پرهیزگار خار چشم دشمنان و عمار انقلاب و مصداق بارزی از عباد الله المخلصین بود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به روایتی از امام معصوم (ع)،" العلماء باقون مابقی الدهر" اظهار داشت: ارتحال جانسوز عالم ربانی،آيت‌‌الله‌ یزدی که از خرمن معارف و تربيت معنوی اعاظم حوزه‌های علمیه اصفهان و قم سال‎هاي طولاني متنعم شده و محضر اساتید و علمای بزرگواری همچون آیت‌الله بروجردى(ره)، آیت‌الله اراکى، آیت‌الله شیخ محمدتقى آملى، آیت‌الله شاهرودى و نیز امام خمینى(ره) را تجربه نموده بودند، در زمره مبارزین راستین و اولیه انقلاب و جزو چهره‌های اثرگذار و مصداق بارزی از وفاداران صادق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  محسوب می‌شدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله محمد یزدی به عنوان عالمی پرهیزگار خار چشم دشمنان و یار دیرین ولایت و رهبری و مصداق بارزی از عباد الله المخلصین بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این مجاهد نستوه در  شرایط اختناق حاکم بر جامعه دوران پهلوی، در میدان‌های گوناگون مبارزه حضوری فعال و تاثیرگذار داشت، افزود: حتی ایشان در همراهی با نهضت امام راحل سال‌ها رنج تبعید را نیز به جان خرید.

این مسئول خاطرنشان کرد: سخنرانی‌های پرشور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که در تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی(ره) می‌شد و در ذهن مردم و مبارزین نهضت اسلامی به‌ عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌ شده است.

امام جمعه ابهر بیان داشت: وی در عرصه‌های مهمی همچون ریاست قوه قضاییه، عضویت و ریاست بر مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرده و در عین حال در حوزه‌های علميه نیز به تربيت نفوس مستعده و فضلا و علما مشغول و مورد توجه و محبت خاص وفاداران به اسلام و انقلاب بودند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر همواره در رکاب ولی‌فقیه بودند، افزود: این عالم ربانی عمار انقلاب و ولایت مدار واقعی بود که در فتنه‌های به وجود آمده علیه نظام اسلامی همواره در از سنگر ولایت دفاع جانانه‌ای کرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر