logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۸۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

«پمپئو» ادعاهای پوچ واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد

«پمپئو»-ادعاهای-پوچ-واشنگتن-علیه-ایران-را-تکرار-کرد
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهای پوچ و بی اساس، ایران را به نقضِ آزادی مذهبی متهم کرد.

به گزارش موج رسا; «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در پیام‌های توئیتری جداگانه با ادعای عزم راسخ این کشور در پایبندی به حوزه آزادی مذهبی

(!) مدعی شد که «هیچ کشور یا نهادی نباید اجازه داشته باشد که افراد برخوردار از مصونیت را به دلیل باور و عقایدشان مورد اذیت و آزار قرار دهد».

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در ادامه این پیام توئیتری ادعا کرد: «این معرفی‌های سالانه [ایالات متحده] نشان می‌دهد زمانی که آزادی مذهبی مورد تهاجم قرار می‌گیرد، ما [آمریکا] دست به عمل خواهیم زد».

پمپئو در یک پیام توئیتری جداگانه که متعاقب این پیام منتشر شد، بار دیگر مدعی شد: «امروز ایالات متحده کشورهای برمه، چین، اریتره، ایران، نیجریه، جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی]، پاکستان، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را به عنوان کشورهایی معرفی می‌کند که به دلیل مباشرت در نقضِ نظام مند، مداوم و فاحش آزادی مذهبی در فهرست کشورهای موجد نگرانی ذیل "قانون بین المللی آزادی مذهبی مصوب ۱۹۹۸" قرار می‌گیرند».

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پیش از این گزارش‌های وزارت خارجه آمریکا تحت عنوان «آزادی‌های مذهبی» را که با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی تهیه می‌شوند، «به دور از واقعیت و مردود» خوانده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر