logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

34 روستای استان زنجان در مناطق صعب‌العبور است

34-روستای-استان-زنجان-در-مناطق-صعب‌العبور-است
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به مسدود بودن برخی از راه های روستایی گفت: 34 روستای استان زنجان در مناطق صعب‌العبور است.

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: هشدارهای هواشناسی اعلام شده در خصوص احتمال بارش باران و وقوع سیل شامل استان زنجان نمی‌شود و در صورت تغییر وضعیت این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته، افزود: در حال حاضر از وضعیت مطلوبی در زمینه بارش‌ها مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در چند روز گذشته بارش‌های خوبی در استان زنجان اتفاق افتاد، افزود: با کمک راهداران، راه‌های اصلی و فرعی و روستایی بازگشایی شد و خوشبختانه در راه مانده نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به وقوع کولاک در گردنه‌های استان زنجان، یادآور شد: در اتوبان زنجان – قزوین این کولاک شدیدتر و در محور دندی به تکاب موجب مسدودی راه از ساعت 8 تا یک شب شد که با تلاش راهداران این مسیر نیز بازگشایی شد.

کرامتی با بیان اینکه در حال حاضر همه راه‌های استان زنجان باز و تردد امکانپذیر است، ادامه داد: در حال حاضر 20 راه روستایی مسدود است که در محورهای صعب‌العبور قرار دارند.

وی گفت: اولویت بازگشایی راه‌های روستایی به ویژه روستاهایی که در مسیر هم قرار دارند است که در صورت نیاز از طریق بالگرد و زمینی در این زمینه اقدام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه 34 روستای استان زنجان در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بیشترین مسدودی راه‌های روستایی در این مناطق است.

کرامتی خاطرنشان کرد: در بارش های اخیر خسارت‌های کمی به برخی روستاییان وارد شده است و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، هشدار و توصیه‌های لازم با پیش‌بینی وضعیت هوا از سوی هواشناسی استان به مردم و کشاورزان ارائه می‌شود، ادامه داد: توجه به این دستورالعمل‌ها موجب کاهش خسارات می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر