logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۸۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبرداد؛

هدف گذاری صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان

هدف-گذاری-صادرات-۲۱۸-میلیون-دلاری-برای-استان-زنجان
رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه امسال صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان هدفگذاری شده است گفت: در ماه‌های اخیر روند صادرات وضعیت مطلوبی داشت.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا و بسته شدن مرزهای کشور تاثیر منفی بر روند صادرات استان زنجان گذاشته است اظهار کرد: مشکل در سراسر کشور وجود داشته و استان زنجان نیز از این موضوع مستثنی نبود.

وی با اشاره به توسعه صادرات در بخش ورود موقت ابراز کرد:  حل مشکل صادرات ورود موقت باعث شد یک جهشی در حوزه صادرات استان زنجان اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید بر اینکه از طرف سازمان صمت صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان در سال ۹۹ هدف گذاری شده است بیان کرد: در ۸ ماهه امسال ۱۴۹ میلیون دلار صادرات کالایی از استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد تحقق صادرات ۸ ماهه استان زنجان ۱۰۵ درصد است عنوان کرد : این آمارها از مبدا تولید استان در نظر گرفته شده و هر محصول تولیدی زنجان که از سایر گمرکات صادرات شده باشد در این آمار لحاظ شده است.

فغفوری با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال ۹۴ درصد تحقق صادراتی را با کشور عراق و ۱۰۲ درصد نیز با ترکیه داشتیم ابراز کرد: با ۱۳ کشور قزاقستان، کویت، قطر، ترکمنستان ،ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عمان پاکستان، افغانستان، امارات، ترکیه و عراق مراودات تجاری داریم.

وی خاطر نشان کرد: هدف گذاری صادراتی برای این کشورها انجام شده است و علاوه بر این ۱۳ کشور،  به دنبال توسعه مراودات تجاری با کشورهای هند و چین هستیم.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه ۱۴۵ میلیون دلار از ۲۱۸ میلیون دلار هدف‌گذاری شده تحقق یافته است بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده روند صادرات استان تا پایان امسال مطلوب خواهد بود.

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال با رفع مشکل صادرات شمش روی از استان زنجان به دو برابر صادرات هدفگذاری شده برسیم.

احمدی مدیرکل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به میزان صادرات استان زنجان در ۸ ماهه نخست امسال افزود: میزان صادرات استان زنجان در هشت ماهه نخست امسال۱۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است و از لحاظ وزنی نیز شاهد کاهش دو درصدی صادرات کالا از استان زنجان هستیم.

وی عنوان کرد: میانگین هر تن صادرات استان در ۸ ماهه امسال، ۹۰ و ۹۱ هزار و ۶۹۵ دلار بوده که برای کل کشور ۲۸۶ دلار است و ارزش میانگین هر تن صادرات استان تقریباً ۵.۹۲ برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه به میزان واردات هشت ماهه نخست امسال اشاره و عنوان کرد: میزان واردات استان زنجان در ۸ ماهه نخست امسال ۱۸۸ میلیون ۴۸۷ هزار و ۶۸۴ دلار بوده که ۲۳ درصد کاهش یافته است و از لحاظ وزنی نیز شاهد کاهش ۱۳ درصدی هستیم.

وی کشورهای مبدا وارداتی استان زنجان را ۴۰ کشور عنوان کرد و افزود: مبدا وارداتی استان زنجان کشورهای ترکیه، چین، اندونزی، روسیه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، فنلاند، اسپانیا و ۳۰ کشور دیگر هستند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر