logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۸۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

واکاوی برخورد رسانه‌ای با شهادت محسن فخری‌زاده/ از رسوایی سلبریتی‌ها تا عملکرد ضعیف رسانه‌ها

واکاوی-برخورد-رسانه‌ای-با-شهادت-محسن-فخری‌زاده-از-رسوایی-سلبریتی‌ها-تا-عملکرد-ضعیف-رسانه‌ها
جاوید حاتمی در یادداشتی با اشاره به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، نوع واکنش رسانه‌ها و همچنین سلبریتی‌ها را واکاوی کرده است.

به گزارش موج رسا;  جاوید حاتمی در یادداشتی با اشاره به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، نوع واکنش رسانه‌ها و همچنین سلبریتی‌ها را واکاوی کرده است.

واکنش سلبریتی‌ها

متاسفانه سلبریتی هایی که برای یک هنرمند 40 روز شمع روشن کردند و در صفحات شخصی خود عکس این هنرمند را که در جامعه هنری نیز چندان فرهیختگی خاصی نداشت و مورد انتقاد جامعه هنرمندان نیز بود به مدت 40 منتشر کردند در مورد دانشمندی که جزو 500 دانشمند برجسته دنیا است هیچ واکنشی نشان ندادند.

باید گفت امنیتی که این سلبریتی‌ها دارند مدیون افرادی چون شهید فخری زاده است. از جامعه سلبریتی‌ها و بازیگرانی و هنرمندانی که واکنش موثری را در این حوزه نشان ندادند، جای گله بسیار است.

نقش رسانه ملی در مورد شهید فخری‌زاده

رسانه ملی نیز در مورد این شهید در ساعت های اولیه از به کاربردن کلمه دانشمند هسته ای و موشکی خودداری کرد و به نوعی شهادت یک مسئول را بازتاب داد، در حالی که ایشان یکی از برجسته‌های امنیت ایران است و در خارج از کشور به عنوان پدر امنیت ملی ایران، پدرانرژی هسته‌ای  وپدردفاعی ایران شناحته می‌شد که در این خصوص نیز از رسانه ملی جای گلایه وجود دارد.

نشریات سراسری

اکثر رسانه ها به خصوص رسانه های اصلاح طلب از کنار این قضیه با درج یک پیام کوتاه از روحانی یا یک مسئول که در یکی از روزنامه های اصلاح طلب نوشته بودند (روحانی: جلوی این نا امنی ها را خواهیم گرفت) بسنده کردند، در حالی که همین رسانه ها در مورد یک خواننده یک ماه پشت سر هم مطلب تولید کرده و به اشتراک گذاشته‌اند.

در نشریات استان زنجان این گلایه پررنگ تر است، برای مثال یک هنرمندی مریض می‌شود یا فوت می کند صدها مطلب منتشر می‌شود و یا اینکه بعد از مبتلا شدن یکی از بازیگران در استان به کرونا اکثر رسانه ها در مورد این بازیگر واکنش خبر منشتر می‌کنند اما در مورد شهید فخری زاده  که ما امنیت‌مان را مدیون این افراد هستیم، مطلبی نمی‌بینیم.

چطور می شود یک قهرمان ملی فراموش می‌شود اما یک سلبریتی که به جای خانواده با سگ خود زندگی می کند، این همه مورد توجه است و وقتی این حیوان مریض می شود همه در پی احوال پرسی از این شخص هستند که سگش خوب شده یا نه.

وضعیت شبکه‌های اجتماعی نیز در مورد شهید فخری زاده خیلی مناسب نبود، به جز جوانان بسیجی و حزب اللهی که به این موضوع خوب پرداخت کردند و در ده‌ها کانال و گروه مطالب متعدد و کلیپ های دوران دفاع مقدس این شهید را منعکس و منتشر کردند.جای تعجب دارد که در گروههای بزرگی که در استان وجود دارد مطلب خاصی قابل مشاهده نبود.

باید گفت که آرایش رسانه‌ای در مقابل چنین حوادثی بسیار ضعیف و ناکارآمد بوده و لازم است این خصوص کارهای زیادی انجام شود چرا که فخری‌زاده یک شخصیتی برای جهان اسلام است و اینها نقص‌های جبهه رسانه‌ای به خصوص در حوزه رسانه های مکتوب است که معمولاً جناحی نگاه می کنند و افتخارات ملی ما را به بازی‌های سیاسی و انتخاباتی خودشان گره می‌زنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر