logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۸۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

12 هزار دانش‌آموز زنجانی به اینترنت دسترسی ندارند

12-هزار-دانش‌آموز-زنجانی-به-اینترنت-دسترسی-ندارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر 12 هزار و 69 دانش آموز استان زنجان به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش موج رسا; حسن مظفری امروز در جلسه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اظهار داشت: استان زنجان دارای 108 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی است که از این تعداد 2 هزار دانش‌آموز فاقد گوشی همراه بوده و 8 هزار و 711 فاقد اینترنت هستند.

این مسئول با بیان اینکه در دوره متوسطه دوره اول 46 هزار و 141 دانش‌آموز در استان تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد 3 هزار و 620 دانش آموز فاقد گوشی همراه بوده  و 3 هزار و 100 دانش آموزان نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره دوم متوسطه 36 هزار و 13 دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند که از این تعداد 2 هزار و 785 نفر فاقد گوشی همراه بوده و 2 هزار و 58 نفر نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

مظفری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عضو خانواده کمیته امداد و بهزیستی نیز جزو این آمار هستند اگر چه تعدادی از این دانش آموزان دارای تبلت یا گوشی همراه هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 17 دانش‌آموز استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، ادامه داد: از این تعداد 400 دانش‌آموز تبلت دریافت کرده و قرار است روز شنبه نیز تعدادی تبلت توزیع شود.

این مسئول بیان داشت: یک هزار و 206 دانش‌آموزان استان زنجان نیز تحت پوشش بهزیستی بوده و کمک‌هایی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای دانش‌آموزانی که اینترنت ندارد بسته‌های آموزشی توزیع شده است، افزود: نگرانی ما از دانش‌آموزانی است که کلاس‌های آنها به صورت غیر حضوی برگزار می‌شود.

مظفری برضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان استان تاکید کرد و گفت: از جامعه خیرین انتظار داریم در فضای همدلی ایجاد شده به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کنند.

وی یادآور شد: ضروری است از ظرفیت شهرداری‌ها، شورای اسلامی شهر و روستا، اتاق اصناف و بازرگانی در این زمینه استفاده شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر