logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

برگزاری 280 کلاس آموزش سواد رسانه‌ای در استان زنجان

برگزاری-280-کلاس-آموزش-سواد-رسانه‌ای-در-استان-زنجان
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان زنجان از برگزاری 280 کلاس آموزش سواد رسانه‌ای در استان زنجان خبر داد.

داود طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت‌های آموزش سواد رسانه‌ای قرارگاه فضای مجازی بسیج استان زنجان اظهار کرد: دنیای رسانه دنیای وسیعی از بسترهای تبادل اطلاعات در سطح گسترده است که علاوه بر فراهم آوری فرصت‌های جدید می‌تواند مخاطراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت دقیق رسانه عنوان کرد: عدم شناخت و آگاهی در برخورد با رسانه و داده‌هایی که در هر لحظه در قالب‌های متفاوتی ارائه می‌‎شود می‌تواند باعث بروز چالش‌های بزرگی را در فضای مجازی شده و نتیجه آن را به فضای واقعی بکشاند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نهضت سواد رسانه‌ای از سال 98 فعالیت خود را در سطح استان زنجان آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: هدف از آغاز فعالیتها ارتقای سطح سواد رسانه اقشار مختلف در سطح عمومی و تخصصی بوده که در این راستا دوره‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های بسیاری با موضوعات سواد رسانه‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه سرفصلهای ارائه شده در این دوره‌های آموزشی شامل مبانی سواد رسانه‌ای، آسیب‌های فضای مجازی، تبیین عملیات روانی دشمن در قالب رسانه و فضای مجازی، تکنیک‌های اقناعی، آگاه سازی خانواده‌ها از تهدیدهایی که متوجه خانواده‌ها می‌شود و ... بوده است، گفت:

طاهری با اشاره به برگزاری بیش از 200 کلاس و دوره در سال 98 ابراز کرد: در این دوره ها بیش از 5434 نفر آموزش دیدند و همچنین 95 مدرس سواد رسانه ای نیز تربیت و شناسایی شدند.

وی با اشاره به تولید 10 محتوای آموزشی در سال 97 گفت: پستها و مطالب متنوع سواد رسانه ای به صورت روزانه در کانال و صفحه نسرا استان منتشر می شود.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در سال 99 بیش از 80 کلاس حضوری برگزار کردیم، افزود: بیش از 1257 نفر در این کلاسها آموزش دیدند.

وی با اشاره به برگزاری 14 کلاس آنلاین و آفلاین خاطرنشان کرد: در این کلاسها بیش از 500 نفر تحت آموزش مجازی قرار گرفتند.

طاهری با اشاره به تولید بیش از 260 محتوا از جمله موشن کلیپ، فتوکلیپ، انیمیشن، عکس نوشت، اینفوگرافیک، پادکست، جزوه و ... اظهار کرد: بیش از 1000 نفر مخاطب ما در شبکه های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به شبکه مدرسان نسرا ادامه داد: شناسایی و تربیت98 مدرس سواد رسانه ای در استان انجام شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر