logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۸۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان:

72 درصد فوتی‌های کرونایی زنجان سالمندان هستند

72-درصد-فوتی‌های-کرونایی-زنجان-سالمندان-هستند
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان گفت: 72 درصد فوتی‌های کرونایی زنجان سالمندان هستند.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان، اظهارداشت: ترور شهید فخری‌زاده یک اقدام کور از سوی دشمنان بود که به مصلحت و در زمان مقرر پاسخ مناسب داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۳ جلسه ستاد کرونا با ۸۰۰ مصوبه برگزار شده است که ۹۸ درصد این مصوبات ابلاغ و اجرایی شده است، افزود: قرارگاه کرونا در استان برای پیگیری و تحقق مصوبات تشکیل و تا کنون و ۸۳ جلسه قرارگاهی برگزارشده است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با رویکرد افزایش بیماریابی، کاهش بستری، کاهش تعداد فوتی‌ها و قطع زنجیره کرونا، افزود: حمایت از خانواده‌های دارای سالمند و بیمار زمینه‌ای از مهمترین ماموریت‌های این قرارگاه است.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در استان ۷۲ درصد فوتی‌های بیماری کرونا را سالمندان تشکیل می‌دهد، افزود: برنامه‌های حمایتی برای سالمندان در استان اجرایی می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان در ادامه این جلسه برضرورت حل مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد و گفت: با وجود عدم حمایت از رسانه‌های استان زنجان در شرایط بیماری کرونا، رسانه‌های استان در خط مقدم اطلاع رسانی بودند که ضروری است خدمات لازم به این قشر ارائه شود.

ناصر بیان داشت: باید مردم بدانند که شرایط کرونایی تمام نشده است و باید دولت برنامه جامعی در این زمینه داشته باشد.

معاون صدا و سیمای مرکز زنجان در اظهارداشت: در حال حاضر مجاری اطلاع رسانی مردم به سمت صدا و سیما و رسانه‌ها تغییر یافته است که تلاش می‌شود در زمینه اقناع مردم برنامه‌های مختلفی برگزار شود.

قشمی با بیان اینکه برنامه‌های با نشاط در این دو هفته پیش‌بینی شد، افزود: روزانه ۳۰۰ زیرنویس در خصوص کرونا پخش و در خصوص محدودیت‌ها اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی از ارائه حداقل یک گزارش در خصوص طرح و نقدی بر رفتار مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها خبرداد و گفت: در رادیو نما اسلایدهای آموزشی و اطلاع رسانی ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه، از برگزاری جشنواره رسانه و کرونا خبرداد و گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۴ خبر و گزارش از سوی رسانه‌های استان زنجان منتشر شده است.

محمد ربیع احمدخانی یادآور شد: ۴ جشنواره متناسب با کرونا در استان زنجان برگزار و ۲۷۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان از موسسات قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شده است.

وی گفت: در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق هنر کشور به هنرمندان استان زنجان ارائه شده است.

این مسئول از تدوین فراخوان نخستین جشنواره تولیدات مردمی در فضای مجازی خبرداد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ آذرماه سال جاری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر