logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۸۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل غله استان زنجان:

ذخیره ۱۹۶ هزار تن گندم در استان زنجان/ ۲۷ نانوایی زنجان دو شیفته می‌شود

ذخیره-۱۹۶-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-۲۷-نانوایی-زنجان-دو-شیفته-می‌شود
مدیرکل غله استان زنجان در مورد بررسی طولانی شدن صف نانوایی‌ها در شرایط کرونایی در زنجان گفت: فعالیت ۲۷ نانوایی با اولویت شهرکهای اقماری دو شیفته می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمد ایزدی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه در استان زنجان یک هزار و ۶۰۳ واحد نانوایی فعالیت دارند اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۹ واحد نانوایی‌های یارانه‌ای بوده و ۵۲۴ واحد نیز نیمه یارانه‌ای هستند.

وی افزود: اخیرا ابلاغیه‌ای که صادر شده مصرف آرد استان زنجان را کاهش داده و این موضوع نیز از نظر ما منطقی نیست.

مدیرکل غله استان زنجان با تاکید براینکه در دو ماه گذشته ۱۶۰۰ تن آرد در بین روستاهای استان زنجان توزیع شده است عنوان کرد: آرد مورد نیاز روستاهای صعب العبور استان نیز قبل از شروع فصل سرما تامین شده است.

وی با تاکید براینکه اخیرا درخواست آرد خام در روستاها افزایش یافته است و علت آن به احتمال زیاد مشکلات وضعیت معیشتی برمیگردد عنوان کرد: خیلی از روستاها خرید آرد خام نداشتند که امسال تعداد خرید آرد در روستا افزایش یافته است.

ایزدی با بیان اینکه در نانوایی‌های نیمه یارانه ای امکان خرید آرد از خارج استان وجود داشت افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی جلوی خرید آرد از خارج استان گرفته شد.

وی بیان کرد: آرد مورد نیاز نانوایی‌های یارانه‌ای و غیر یارانه ای توسط کارنجات آرد داخل استان تامین می‌شود.

مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اینکه امسال خرید گندم در استان زنجان وضعیت خوبی داشت افزود: ۱۰۰ درصد پیش‌بینی جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم محقق شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۶ هزار تن گندم در سیلو‌های استان زنجان ذخیره شده است ابراز کرد: قرار است امسال ۴۰ هزار تن گندم مورد نیاز سایر استانها را تامین کنیم و این امر نیز با در نظر گرفتن گندم مورد نیاز استان انجام می‌شود.

ایزدی در مورد طولانی شدن صف نانوایی‌ها افزود: بررسی‌ها به صورت میدانی انجام شد و شاهد طولانی شدن صف‌ها در برخی از نانوایی‌ها بودیم و این موضوع نیز به کیفیت پخت نان در برخی نانوایی‌ها برمیگردد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال دو شیفت کردن ۲۰ واحد نانوایی در زنجان هستیم ابراز کرد: این اقدام با اولویت شهرک‌های اقماری انجام خواهد شد.

مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی نانوایی‌ها در استان زنجان افزود: این طرح در استان زنجان اجرا می‌شود و توزیع سهمیه آرد نیز براساس رتبه بندی انجام شده تخصیص می‌یابد.

وی در مورد شایعات مطرح شدن کسر سهمیه نانوایی‌ها عنوان کرد: امسال هیچ کسری سهمیه‌ای در استان زنجان نداشتیم و در ماه جاری نیز با اخذ مجوز  میزان سهمیه‌ برخی نانوایی‌ها نیز کمی افزایش داده شد.

ایزدی با تاکید براینکه سهمیه ۲۷ نانوایی استان زنجان اصلاح شده است ابراز کرد: این نانوایی‌ها بیشتر در مناطق پرتردد شهر قرار دارند و نسبت به افزایش سهمیه آنها اقدام شد.

جواد تاراسی رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این با اشاره به اینکه کاهش جوجه ریزی در استان زنجان کنترل شد افزود: از اول آبان ماه تخصیص نهاده‌ها و رصد جوجه ریزی توسط بازرگاه انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه سامانه بازرگاه یک سامانه جامعی است تصریح کرد: نواقصات این سامانه در حال برطرف شدن است و در حال حاضر نیز روزانه بیش از ۴۰ تن مرغ به بازار استان وارد می‌شود./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر