logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۸۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با فرهنگسازی در یک اقدام خداپسندانه؛

هزینه احسان مراسم ترحیم، صَرف آزادی 3 زندانی جرایم مالی غیرعمد شد

هزینه-احسان-مراسم-ترحیم،-صَرف-آزادی-3-زندانی-جرایم-مالی-غیرعمد-شد
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان گفت: یک خانواده زنجانی در حرکتی خداپسندانه و انسان‌دوستانه، هزینه احسان عزیز از دست رفته خود را صَرف آزادی 3 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد کرد.

علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: این خانواده زنجانی با صَرف هزینه احسان به مبلغ 15 میلیون و 900 هزار تومان زمینه آزادی 3 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این زندانیان به دلیل جرایم مالی غیرعمد در زندان به سر می‌بردند که با کمک و اقدام انسان‌دوستانه این خانواده، آزاد شدند.

کریمی تصریح کرد: آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در این شرایط سخت کرونایی و مشکلات اقتصادی سبب خوشحالی خود و خانواده‌های آنان می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم مومن و نیکوکار استان زنجان به عنوان خیرین نوع‌دوست، زبانزد بوده و تاکنون نیز در بخش‌های مختلف، گره‌گشایی کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه جهت جلوگیری از سرایت و شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم ترحیم و یادبود برای اموات وجود ندارد، چنین اقدامی هم فرهنگسازی در جامعه بوده و هم سبب هزینه احسان در امور خیر می‌شود.

وی اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر نیز یک خیّر دیگر با کمک 37 میلیون تومانی خود زمینه آزادی 5 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرده بود.

کریمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 155 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان‌های استان زنجان آزاد شده و به آغوش خانوده‌های خود بازگشته‌اند.

وی افزود: بدهی این زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیرین، گذشت شاکیان، کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور، آورده خود زندانیان و اعطای تسهیلات، تامین شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کمک‌های نقدی خود را به صورت غیرحضوری و از طریق شماره حساب 0224137397006 و یا شماره کارت 6037991899973626 پرداخت کنند.

وی ابراز کرد: محل جدید دفتر نمایندگی ستاد دیه در استان به نشانی زنجان، خیابان امام خمینی(ره)، جنب کوچه حاج‌نوروزلر، روبه‌روی بانک انصار انتقال یافته است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر