logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۸۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

بخش‌های اداری دانشگاه‌های زنجان تا پایان هفته جاری تعطیل هستند

بخش‌های-اداری-دانشگاه‌های-زنجان-تا-پایان-هفته-جاری-تعطیل-هستند
طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه، دانشگاه‌های استان زنجان تا پایان هفته جاری، تعطیل بوده و فعالیت این مراکز آموزشی در هفته آینده نیز منوط به اعلام مصوبات جدید ستاد است.

به گزارش موج رسا; با ورود به موج سوم شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز و قرار گرفتن بسیاری از شهرستان‌های کشور از جمله 3 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی، ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را از اول آذرماه به اجرا درآورده است.

بر این اساس، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی هم در مدارس و هم آموزش عالی به صورت مجازی و غیرحضوری بوده و اصناف و گروه‌های شغلی رده‌های 2 ، 3 و 4 نیز تعطیل هستند.

علی سپهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: مراجعه حضوری به دانشگاه ممنوع بوده و فعالیت اداری دانشگاه تا پایان هفته جاری تعطیل است و کلاس‌های آموزشی تمام مقاطع به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی در خصوص تعطیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اظهار داشت: موسسات غیرانتفاعی در خصوص مسائل آموزشی و صدور مدرک تحصیلی، تحت نظارت و تابع دانشگاه جامع استان هستند اما تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی برعهده خودشان است اما معمولاً به تبعیت از دانشگاه جامع استان عمل می‌کنند.

سپهیری خاطرنشان کرد: فعالیت بخش اداری دانشگاه در هفته آینده نیز طبق اعلام مصوبات جدید ستاد کرونا خواهد بود.

اصغر حاج‌علی‌اکبری، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز گفت: دانشگاه پیام نور بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا از ابتدای هفته گذشته، تعطیل بوده و این تعطیلی تا پایان هفته جاری ادامه دارد و مراجعه حضوری، ممنوع است.

وی با بیان اینکه تمام کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری است، اظهار داشت: مراجعان، امور اداری خود برای پیگیری مدرک تحصیلی و سایر کارها را حداقل به مدت یک هفته به تاخیر بیندازند.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه از هفته آینده نیز منوط به مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از 5 آذرماه اغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند در رشته‌های موجود در مراکز دانشگاهی سایر شهرستان‌ها نیز ثبت‌نام کرده و یک ماه مانده به آغاز امتحانات پایان ترم، محل آزمون را برای شهر خود انتخاب کنند.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز اعلام کرد: با عنایت به تعطیلی یک هفته‌ای تمام ادارات، مراجعه حضوری به دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تا پایان هفته جاری ممنوع بوده و پاسخگویی به دانشجویان و مراجعان صرفاً به صورت غیرحضوری خواهد بود.

در این اطلاعیه امده است: دانشجویان می‌توانند در صورت هرگونه مشکل و سوال یا ابهام با مسئولین مربوطه تماس بگیرند همچنین تمام اخبار و اطلاعیه‌ها از طریق وب‌سایت دانشگاه منتشر می‌شود.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر روز پنجشنبه (6 آذرماه) به زنجان گفت: در صورتی که همکاری مردم و اقدامات لازم دستگاه‌های دولتی در ارتباط با شهرستان‌های وضعیت قرمز، امتداد داشته باشد، بیش از گذشته می‌توان به خارج شدن از این وضعیت امیدوار بود تا معیشت مردم به وضعیت عادی برگردد.

به گزارش موج رسا؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان زنجان تاکنون (تا ظهر شنبه 8 آذرماه) مجموع موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی 37 هزار و 186 نفر، موارد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی 31 هزار و 308 نفر، موارد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی 5 هزار و 878 نفر، بستری تجمعی 16 هزار و 707 نفر و موارد مثبت فوتی نیز 911 نفر بوده است.

همچنین تاکنون 5 نفر از مدافعان سلامت در استان زنجان، جان خود را در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده و در زمره شهیدان راه خدمت قرار گرفته‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر