logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۸۲۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

افزایش حجم شناسایی مبتلایان به کرونا با ورود تست‌های سریع در زنجان/ ۲ میلیون ماسک رایگان توزیع شد

افزایش-حجم-شناسایی-مبتلایان-به-کرونا-با-ورود-تست‌های-سریع-در-زنجان-۲-میلیون-ماسک-رایگان-توزیع-شد
استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در تولید ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده خودکفا است، گفت: 50 درصد از ماسک‌های تولیدی استان زنجان به قیمت یک هزار و ۵۰ درصد دیگر نیز ۱۲۰۰ تومان عرضه می‌شود همچنین تاکنون بیش از ۲ میلیون ماسک رایگان در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان که با حضور معاون کل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: ماسک‌های تولیدی استان زنجان در سایر استان‌ها نیز توزیع می‌شود و نیاز به تهیه مواد اولیه ماسک از هیچ استانی نداریم.

وی با بیان اینکه دلیل عمده ابتلای زنجانی‌ها به کرونا برپایی دورهمی، ارتباطات اداری، برگزاری مراسم عزا و عروسی و ماندن در مکان‌های بسته است، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل و مقابله با کرونا بسیار مهم است.

حقیقی افزود: تاکنون حدود یک هزار نفر در نقاهتگاهای استان بهبود یافته و امروز هتل‌ها و میهمانسراها در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان، سومین استانی است که درصد بالای مرگ و میر سالمندان بر اثر کرونا را دارد، گفت: طرح ساماندهی سالمندان با تهیه بانک اطلاعاتی این قشر در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اطلاعات موجود از سالمندان، خدمات و آموزش‌های لازم به این افراد ارائه می‌شود و سالمندان تنها، داروهای مورد نیاز خود را درب منزل تحویل خواهند گرفت.

حقیقی با اشاره به تشکیل ۱۴۶ تیم نظارتی تحت نظر کمیته عالی نظارت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: وضعیت و مشکلات موجود در شرایط کرونا روزانه بررسی و پیگیری شده و افراد مشکوک به کرونا نیز به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان ارجاع داده می‌شوند همچنین وضعیت همه بیماران پیگیری می‌‍‌شود.

استاندار زنجان، طراحی پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا و راه‌اندازی استودیو سلامت را از مهمترین اقدامات آموزشی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد و گفت: 7 هزار هسته سلامت در استان زنجان فعال هستند.

وی با اشاره به مراسم یوم‌العباس (هشتم محرم) که به توزیع کمک‌های مومنانه اختصاص یافت، تصریح کرد: اگر این مراسم حتی با حضور ۱۰ درصد جمعیت هر سال برگزار می‌شد، یک فاجعه ملی رخ می‌داد ولی با هماهنگی بین‌دستگاهی و همراهی زنجانی‌ها این مراسم به سمت توزیع بسته‌های معیشتی سوق داده شد.

*‌ ورود تست‌های سریع به شناسایی حجم زیادی از مبتلایان به کرونا کمک می‌کند

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ابتدای این نشست از آغاز انجام تست سریع کرونا در زنجان خبر داد و گفت: ورود تست‌های سریع سبب شناسایی حجم زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان خواهد شد و کمک شایانی به بیماریابی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر در استان زنجان شاهد روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا بودیم، اظهار داشت: روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تست PCR در استان انجام می‌شود که ورود تست‌های سریع به برنامه بیماریابی و غربالگری سرپایی، این تست‌ها حجم و گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد.

قزلباش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۲ مرکز ۱۶ ساعته و نمونه‌گیری در زنجان در حال فعالیت بوده و علاوه بر طرح پایلوت سرپایی، طرح بررسی سرولوژِی کووید - ۱۹ نیز از چند ماه قبل شروع شده که تحلیل این داده‌ها توسط متخصصان امر صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی مبتنی بر شیوه محله‌محور و خانواده‌محور و هر خانه یک پایگاه سلامت بوده و قرار دادن اهداف مقداری، مسئولیت تیم در استان را سنگین می‌کند که نیازمند یک هماهنگی دقیق برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر