logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۸۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اشتغالزایی یک جوان بسیجی برای 50 نفر در زنجان+ عکس و فیلم

اشتغالزایی-یک-جوان-بسیجی-برای-50-نفر-در-زنجان+-عکس-و-فیلم
یکی از جوانان بسیجی در زنجان علاوه براینکه برای خود و خانواده‌اش شغل ایجاد کرده برای 50 نفر دیگر نیز اشتغالزایی کرده است.

به گزارش موج رسا; در برهه‌ای قرار داریم که اشتغال برای جوانان امروز به یکی از مولفه‌‌های بسیار مهم تبدیل شده و خیلی از جوانان جویای کار بوده و با معضل اشتغال دسته پنجه نرم می‌کنند. اما در گوشه کنار جامعه ما جوانان زیادی داریم که توانستند با پشتکار بالا و با روحیه جهادی در برابر مشکل بیکاری قد علم کرده و برای خود و اطرافیانش اشتغال ایجاد کند.

به بهانه‌ هفته بسیج سراغ یک بسیجی 25 ساله زنجانی به نام پویا افشاری  می‌رویم تا از همت بالایش در ایجاد اشتغال برای خود و 50 نفر دیگر برایمان بگوید.

این جوان 25 ساله زنجانی که در هنر قلم زنی روی مس فعالیت دارد می‌گوید: از سال 1390 در کارگاه 6 متری رختشویی خانه زنجان با هنر قلم زنی آشنا شدم و از همان سال فعالیت در این هنر را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه از همان زمان تصمیم گرفتم هنر را با صنعت تلفیق کنم افزود: در این سال‌ها تلاش کردم از فاز هنری به سمت صنعتی بروم و در این مدت برای رونق تولید خود تلاش کردم اما با نامهربانی‌های مسئولان استانی مواجه شدم.

وی با تاکید براینکه با تلاش‌ و پشتکاری که داشتم امسال به عنوان دارنده بزرگترین کارگاه شمالغرب کشور شدم ابراز کرد: توانستم برای 50 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنم و برای 30 نیز غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردم.

وی ابراز کرد: در حال حاضر در رشته‌های قلم زنی٬ کَنده‌کاری٬ نقاشی روی مس٬ تولید زیور الات مسی و تولید آفتابه لگن فعالیت داریم.

به گفته این هنرمند زنجانی توان توسعه کار در حوزه قلم زنی مس را دارد اگر حمایتی از مسئولان باشد. وی می گوید بارها برای اخذ تسهیلات حمایتی به مسئولان استانی مراجعه کرده اما با درب بسته مواجه شده است.

هنرمندان مس همچنان با بزرگترین مشکل٬ که همان بیمه است مواجه هستند و پویا افشاری نیز این مشکل را در سر راه توسعه فعالیت‌ کارگاهی خود دارد و نمی‌تواند کارآموزان خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

این هنرمند زنجانی می‌گوید: توانسته برای برخی از افراد معلول و ناشنوا نیز اشتغال ایجاد کند. همچنین تلاش کرده تا به افراد زیادی از معلولان استانی اشتغالزایی کند اما با دست رد مسئولان کمیته‌ امداد مواجه شده است.

لازم به ذکر است در کارگاه پویا افشاری کارآموزان 13 ساله‌ای هم در کنار فعالیت‌های مدرسه‌ای به آموختن هنر قلم زنی فعالیت دارند.  

اشتغالزایی

اشتغالزایی

 

اشتغالزایی

 

اشتغالزایی

اشتغالزایی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر