logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۸۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در شورای برنامه‌ریزی استان زنجان مطرح شد؛

کوتاهی در اجرای مولدسازی قانون بودجه از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

کوتاهی-در-اجرای-مولدسازی-قانون-بودجه-از-هیچ-دستگاهی-پذیرفته-نیست
استاندار زنجان با ابراز گلایه از دستگاه‌هایی که نسبت به مولدسازی قانون بودجه از محل فروش اموال مازاد کوتاهی می‌کنند، گفت: متاسفانه دستگاه‌هایی در این زمینه کوتاهی می‌کنند که خودشان متولی هستند اما نباید این موضوع را به شوخی بگیرند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه تلاش برای بهبود رفاه نسبی کارکنان دستگاه‌ها وظیفه مدیران است، اظهار داشت: بهره‌مندی از رفاه نسبی، حق طبیعی کارکنان بوده و از هیچ مدیری پذیرفته نیست که برای این مهم تلاش نکند.

وی با بیان اینکه امسال تامین رفاه و اضافه‌کاری کارمندان دچار مشکل شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این بود که به نحوی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

حقیقی افزود: هرچند امسال درآمد مازاد استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما در مرحله اول دریافت این درآمد، بخش قابل توجهی برای مطالبات بازنشستگان اختصاص یافت و علاوه بر آن دولت نیز دستورالعمل برای مولدسازی صادر کرده که باید بتواند کمک اصلی برای همکاران باشد.

وی گفت: امروز ماحصل بخش اندکی از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و همچنین مرحله اول دریافت مازاد درآمد استان در بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود که این توزیع در هفته‌های آتی بهتر هم می‌شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در هفته آینده باید توضیح دهند که در اجرای مولدسازی قانون بودجه در چه مرحله‌ای هستند و چرا کوتاهی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید بدانند اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد آن‌ها جذب می‌شود در همان دستگاه و برای کارکنان خودشان هزینه می‌شود و کوتاهی آن‌ها پذیرفتنی نبوده و این مدیران را ضمن معرفی در استان به وزیر مربوطه‌شان گزارش می‌کنم.

حقیقی تصریح کرد: با مدیرانی که در این زمینه، تعلل کنند حتماً برخورد می‌شود زیرا در برابر کارمندان خود مسئول هستیم و باید تلاش کنیم و شوخی نداریم.

وی ابراز کرد: مدیری که در شرایط کنونی بیشترین همکاری را با دستگاه‌های دیگر در زمینه ایجاد آرامش داشته باشد، مدیر مقبول و عاقلی است

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: این روز را به بسیجیان سلحشور تبریک عرض می‌کنم که همواره یار و مددکار نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتیبان مردم عزیز ایران بوده‌اند.

وی افزود: امروز با شیوع ویروس کرونا شاهدیم که بسیجیان، حضور بسیار ارزشمندی در صحنه مقابله با این بیماری دارند.

رامین میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ابتدای جلسه با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای اعتبارات هزینه‌ای است، گفت: امسال جذب اعتبارات هزینه‌ای سقف ندارد و هر اندازه بتوانیم اموال مازاد دستگاه‌ها را بفروشیم، اعتبار ان را می‌توان از مرکز جذب کرد.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه مربوطه و به‌خصوص برای رفاه نسبی پرسنل هزینه می‌شود

میرزایی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مولدسازی قانون بودجه طبق بند «د» تبصره 12 از محل فروش اموال مازاد را جدی بگیرند تا بتوانیم سرانه پرسنلی را افزایش دهیم.

احمد خداوردی، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به تفاهمنامه اجرای پروژه‌های جهش تولید که بین استاندار زنجان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسیده است، گفت: در اجرای این تفاهمنامه در یکی از بندها آمده که 2 میلیارد تومان بابت اجرای پروژه‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اختصاص یابد که یک میلیارد تومان آن باید از سوی استان تامین شود.

وی افزود: یک میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی‌شده 3 پروژه استانی، کسر و به این امر اختصاص یافت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر