logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۸۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان راحت طلب حل مشکلات کشور را به آمریکا گره می‌زنند

مسئولان-راحت-طلب-حل-مشکلات-کشور-را-به-آمریکا-گره-می‌زنند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: راحت‌طلبی برخی مسئولان و عدم استفاده از ظرفیت‌ها عامل بزرگی برای ارائه راه حل مذاکره با آمریکا است.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوا، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموند کشور ما دارای ظرفیت‌های بیشماری است که از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی برای توسعه کشور استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نگاه به بیرون و عدم استفاده از ظرفیت‌ها موجب ایجاد ضعف‌های بزرگتری در کشور می‌شود، افزود: ضعف مدیریت، قانونگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت در کشور مشهود هست در حالی که برخی‌ها این مشکلات را به مسائل غیر مرتبط ربط می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا اگر چه بی‌تاثیر در مشکلات امروز اقتصادی کشور نیست اما متاسفانه راحت‌طلبی برخی مسئولان و عدم استفاده از ظرفیت‌ها عامل بزرگتری در این زمینه محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته با فروش نفت پول قابل توجهی نصیب کشور می‌شد و به همین دلیل سایر ظرفیت‌ها نادیده گرفته می‌شد، افزود: امروز باید با روحیه خود باوری به مشکلات فائق آمده و با راهکارهای داخلی، مشکلات موجود را حل کرد.

طاهری یادآور شد: تا کنون مذاکره با آمریکا منفعتی برای نظام اسلامی نداشته و پس از این نیز نمی‌تواند داشته باشد چرا که آمریکا با اصل نظام اسلامی مشکل دارد و نمی‌تواند دشمنی خود را کنار بگذارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند مشکل آمریکا با نظام اسلامی در بحث دستاوردهای هسته‌ای است، افزود: ما با مذاکره با آمریکا به نتیجه‌ای نرسیدم و مذاکره کلید حل مشکلات کشور نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت استفاده از عزم، اراده و همت و نگاه به توانمندی داخلی برای عبور از مشکلات تاکید کرد و گفت: دنیا فقط آمریکا و غرب نیست و ما می‌توانیم از پتانسیل‌های سایر کشورهای دنیا استفاده کنیم.

طاهری با اشاره به نگاه خوشبینانه برخی افراد جامعه به مذاکره با آمریکا، گفت: در دورانی میزان تحریم‌ها کم بود و با فروش نفت ثروتی عاید کشور می‌شد اما امروز شدت تحریم‌ها افزایش یافته و نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها همواره نظام اسلامی را در برابر کدخدا کوچک دیده و دشمن را بزرگ می‌انگارند، افزود: در واقع این افراد از خود کم بینی رنج برده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور را نادیده می‌گیرند.

طاهری یادآور شد: غربگرایان معتقدند بدون اجازه کدخدا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم که این نوع نگاه نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف عقب نگه می‌دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر