logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۸۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
وقتی فرهنگ بسیج سرلوحه امور قرار گیرد؛

پزشک بسیجی زنجانی در خط مقدم مبارزه با کرونا/ بسیجی، مرد میدان‌های پر خطر است

پزشک-بسیجی-زنجانی-در-خط-مقدم-مبارزه-با-کرونا-بسیجی،-مرد-میدان‌های-پر-خطر-است
حسن بختیاری از جمله پزشکان زنجانی است که در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان فعالیت می‌کند و خود نیز درگیر بیماری کرونا شد.

به گزارش موج رسا; بسیج جامعه پزشکی جزو اقشار تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه خدمات رسانی به محرومان جامعه بوده و حتی در دورترین نقاط کشور نسبت به ارائه خدمات اقدامات کرده است.

این نیروی بسیجی حضور حماسی و مخلصانه در خدمت به مردم داشته و پزشکان و پرستاران فداکار این قشر در روزهای آتش و خون در خطوط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل بوده و در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرائی برای رفع آلام بیماران که همان رزمندگان و سلحشوران دوران دفاع مقدس بودند، اقدام کرده است.

 

*فداکاری بسیج در عرصه‌های مختلف

نقش بسیج جامعه پزشکی در حوادث غیرمترقبه و بحران‌هایی همچون سیل و زلزله و امروز در کنترل بیماری کرونا چشمگیر است و این نیروی خدوم بدون هیچ منتی به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌کند.

هفته بسیج فرصتی است تا با خدمات ارزشمندی یکی از بسیجیان این قشر فداکار و دلسوز بیشتر آشنا شویم، حسن بختیاری از جمله پزشکان استان زنجان است که سال‌های سال در بسیج خدمت کرده و امروز در کسوت فوق تخصص اطفال همچنان در عرصه حضور دارد.

این پزشک زنجانی در لباس مقدس بسیج، خدمت را سرلوحه امور خود قرار داده و با روحیه بسیجی در صحنه خدمت به محرومان جامعه و بیماران قرار گرفته است.

وی که در سال 78 پزشک عمومی بود و در سال 88 تخصص خود را در زمینه کودکان اخذ کرد امروز فوق تخصص کودکان است که در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان به مردم خدمات ارائه می‌کند.

حسن بختیاری عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بوده و در جامعه بسیج پزشکی سال‌ها خدمت کرده است.

حسن بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف جامعه اظهار داشت: کادر درمان با روحیه بسیجی به مردم خدمات رسانی می‌کند چرا که اگر چنین روحیه‌ای وجود نداشته و فقط نگرش مادی در جریان باشد، نمی‌توان به راحتی در این عرصه فعالیت کرد.

وی می‌گوید: با تفکر بسیج است که هنگامی که پزشکی بیماری را ویزیت می‌کند، این امر را فرصتی برای خدمت می‌داند و به فکر تعرفه و سود در این زمینه نیست.

این پزشک بسیجی بیان داشت: اگر با روحیه بسیجی به موضوع درمان بیمار نگاه شود این موضوع در روند رسیدگی و بهبود وضعیت بیمار تاثیرگذار خواهد بود.

این فوق تخصص کودکان معتقد است: اگر پزشکی با روحیه بسیجی فعالیت کند کاری که از دانشجویان و رزیدنت می‌خواهد تنها منوط به رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود و کار درمان با دقت و عملکرد بیشتری انجام می‌شود.

بختیاری می‌گوید: با شیوع بیماری کرونا کادر درمان در خط مقدم کنترل این بیماری قرار گرفتند و همین جانفشانی موجب کنترل این بیماری در اوایل شیوع شد و موجب شد تا ایران در زمره کشورهای موفق در این زمینه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نگاه مخلطانه و ایثارگرانه کادر درمان و پرسنل بیمارستانی در واحدهای مختلف با وجود اینکه ریالی از اعتبارات کرونا اختصاص نیافته بود، موجب شد تا خدمات مطلوبی به بیماران ارائه شود.

 

*جانفشانی‌های شبانه‌روزی کادر درمان

این پزشک زنجانی با اشاره به جانفشانی‌های شبانه‌روزی کادر درمان، گفت: برخی از پرستاران و پزشکان و کادر درمان بیمارستان‌ها در کشور به دلیل ارتباط با بیماران کرونایی، به وضعیت بدی از نظر جسمی دچار شده و حتی کارشان به بستری در بخش و آی سی یو و گاهی به شهادت کشید.

بختیاری با بیان اینکه خدماتی که ارائه شده و می‌شود جز با داشتن روحیه ایثارگری و اخلاص توجیه دیگری ندارد، افزود: کادر درمان می‌توانست به بهانه‌های مختلف از زیر کار دربرود اما با شیفت‌های طولانی و گاهی قرنطینه در منزل که حتی نزدیکترین افراد خانواده خود را نمی‌دیدند، ایستادند و فداکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه من نیز با تعداد زیادی بیمار کرونایی ارتباط داشتم، افزود: اگر در بخش‌های  کرونا نوع بیماری مشخص بود اما وضعیت اطفال پس از چند روز مشخص می‌شد که این امر موجب شد تا خودم نیز درگیر این بیماری شده و به مدت دو هفته در قرنطینه باشم.

این عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به فعالیت خود در بسیج، می‌گوید: تعابیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص بسیج، بهترین تعابیر است در جایی که امام می‌فرماید:" بسیج لشکر مخلص خداست" در واقع همین موضوع در عرصه‌های مختلف از بسیج دیده می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه بسیج در بحران‌ها همواره در کنار مسئولان بوده  و در حوادثی همچون سیل و زلزله و تامین امنیت کشور در فرای مرزها عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه کرده است، افزود: هر جایی کار سنگین، پر زحمت، پر خطر اما از نظر مادی بی‌حاصل بوده این قشر وارد شده و موفقیت کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی‌ها در کشور همواره دنبال بیشترین انتفاع و بهره‌برداری بوده و از ظرفیت‌های کشور سوء استفاده کرده‌اند، افزود: یکی همچون سردار سلیمانی عمر و زندگی خود را در کشورهای مختلف برای دفاع از نظام اسلامی می‌گذارد و شهید می‌شود و یکی دیگر هر چه می‌خورد و اختلاس می‌کند بازهم طلبکار است.

این پزشک زنجانی می‌گوید: برخی‌ها در زمان جنگ در اروپا بودند و بعد از هم جنگ هم سوء استفاده کردند و امروز هم از توقعشان کم نمی‌شود، اما برخی‌ها همواره در مسیر خدمت به نظام اسلامی بوده‌اند.

وی ادامه می دهد: وجود افراد پرتوقع اجازه پیشرفت به نظام اسلامی را نمی‌دهد و نمی‎توان با وجود در مسند بودن آنها به بهبود شرایط امیدوار بود بلکه باید با روحیه بسیجی و دلاورمردی دوران دفاع مقدس، نظام اسلامی را بالنده کرد.

ملکناز نجفی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر