logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۸۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان:

سهمیه آرد نانوایی‌ها تغییری نکرده است/ اختصاص آرد فوق‌العاده به 50 نانوایی زنجان

سهمیه-آرد-نانوایی‌ها-تغییری-نکرده-است-اختصاص-آرد-فوق‌العاده-به-50-نانوایی-زنجان
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد، گفت: سهمیه آرد هیچ‌کدام از نانوایی‌ها تغییری پیدا نکرده و مردم، نگران تامین نان مورد نیاز خود نباشند.

کمال الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مدتی، آردهای غیرقانونی وارد استان می‌شد که حدود 50 درصد از نانوایی‌ها در کنار سهمیه خود چند کیسه از این آردها نیز خریده و استفاده می‌کردند که دولت، یک قیمت در بازار آزاد برای گندم، تعیین کرد که سبب گرانی آرد شد و به همین سبب این نانوایی‌ها نیز نتوانستند آرد را خریداری کنند و فقط از سهمیه قبلی خود استفاده می‌کنند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است، تصریح کرد: البته در هر منطقه‌ای که نیاز باشد و مردم در مشکل باشند افزایش سهمیه را اِعمال می‌کنیم.

الماسی با بیان اینکه افزایش سهمیه آرد صرفا با درخوست متصدی نانوایی اِعمال نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه نانوایان، سازمان صمت، اداره کل غله و کارشناسان کارگروه آرد و نان استان این موضوع و درخواست را بررسی و رصد می‌کنند و حتی بازرسان نامحسوسی هم داریم که رصد می‌کنند و اگر واقعا نیاز باشد، سهمیه را افزایش می‌دهند تا مشکلی در تامین نان مورد نیاز مردم نباشد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان افزود: گندم و آرد مورد نیاز استان برای امسال در سیاوها ذخیره شده و هیچ‌گونه مشکلی در تامین آرد نداریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها با شایع‌سازی، جو روانی ایجاد می‌کنند، گفت: همین الان اگر به نانوایی‌ها سر بزنید، نان اکثر آن‌ها اضافه می‌ماند.

الماسی با بیان اینکه ممکن است در برخی شهرک‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، کمبود نان باشد، اظهار داشت: همانطور که گفته شد این مورد نیز رصد شده و در صورت نیاز، آرد فوق‌العاده به آن‌ها تزریق می‌شود.

وی افزود: در ماه گذشته برای نزدیک به 50 واحد نانوایی به دلیل اینکه مشتری‌شان زیاد بود، سهمیه آرد فوق‌العاده اختصاص یافت.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه در صورت هرگونه تعطیلی اصناف و بازار، نانوایی‌ها به هیچ عنوان تعطیل نیستند، گفت: نانوایی‌ها فقط مجاز به تعطیلی هفتگی خود هستند که آن هم مشخص است و هرگونه تعطیلی غیر از آن تخلف بوده و برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده و تایید استاندار محترم، بیش از 85 درصد نانوایی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها یک موضوع 2 طرفه بوده و مشتریان نیز باید این موضوع را رعایت کنند.

الماسی اظهار داشت: نانوایی‌ها تذکر لازم را داده و حتی بر روی درب ورودی خود نیز نوشته‌اند که مشتریان از ماسک استفاده کنند اما بازهم برخی مشتریان بدون ماسک مراجعه می‌کنند و حتی مواردی از درگیری هم بین مشتری و نانوا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از مشتریان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را در نانوایی‌ها رعایت کنند، افزود: از جمله این پروتکل‌ها استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی در صفوف نانوایی و پرداخت هزینه نان با استفاده از دستگاه کارتخوان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر