logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای استان زنجان؛

۳کتاب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان رونمایی شد

۳کتاب-کنگره-۳۵۳۵-شهید-استان-زنجان-رونمایی-شد
سه کتاب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان امروز با حضور خانواده شهید سید حسین صادقی رونمایی شد.

به گزارش موج رسا; سه کتاب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان امروز با حضور خانواده شهید سید حسین صادقی رونمایی شد.

این سه کتاب در خصوص زندگینامه شهید سید حسین صادقی، شهید بقا ثمین تاب و امیر جم از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که توسط نویسندگانی همچون مسعود بابا زاده، شکوری و بیگدلی به رشته تحریر درآمده است.

سردار جهانبخش کرمی امروز در مراسم رونمایی از سه کتاب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با تبریک هفته بسیج، اظهارداشت: زحماتی که جهادگران و رزمندگان استان زنجان در دوران دفاع مقدس انجام دادند امروز نویسندگان و قلم به دستان راه شهدا و شهید آوینی را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به نقش نیروهای استان زنجان در عملیات محرم، بیان داشت: شهید صادقی در این عملیات خوش درخشید و به درجه رفیع شهادت رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات محرم از عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس بود که نیروهای زنجان عاشورایی جنگیدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به وصیت‌نامه شهید صادقی، گفت: این شهید در وصیت‌نامه به حمایت از ولایت فقیه و دفاع از ارزش های تاکید داشت و به مادران توصیه کرده است که علی اکبرهای خود را برای دفاع از نظام اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کنند.

سردار کرمی با بیان اینکه شهید بقا ثمین تاب همه دارایی خود را که ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به بچه‌های بهزیستی هدیه کرد، یادآورشد: این شهید در عملیات کربلای ۵ شهید شد.

وی تصریح کرد: در عملیات کربلای ۵ سرنوشت جنگ  مشخص شد و بعد از این عملیات ابرقدرتها به این جمع‌بندی رسیدند که صدام را نمی‌توانند حفظ کنند و برای همین زمینه امضای قطعنامه ۵۸۸ را فراهم کردند.

این مسئول ادامه داد: نقش نیروهای زنجان در عملیات کربلای ۵ به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر ۱۷ نجف مرتب رزمندگان زنجان را تشویق می‌کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: امنیت امروز جامعه مدیون ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است که با ایثارگری و تقدیم جان خود نظام اسلامی را بیمه کردند.

محمد محمدی با بیان اینکه بهزیستی مراکز بسیاری دارد اما مراکز بهزیستی ایتام گل سرسبد است که توفیقات بسیاری را کسب کرده‌اند، افزود: بقا چراغ راهی برای بچه‌های بهزیستی شد تا مسیر شهدا را طی و موفقیت‌های بیشماری ثبت کنند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر