logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دوران طلایی ایثارگری بسیجیان در ایام کرونا ثبت شد

دوران-طلایی-ایثارگری-بسیجیان-در-ایام-کرونا-ثبت-شد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیجیان در کسوت‌های کادر درمان، نیروهای خدوم و دلسوز انقلابی و مدیران کشور، دوران طلایی ایثارگری را در ایام کرونا ثبت کردند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:  در جمهوری اسلامی، هر کسی که مومن به انقلاب، اسلام و مردم باشد بسیجی است چرا که این نیرو با دلسوزی تلاش می‌کند تا کشور سربلند و قوی باشد.

وی برضرورت تبیین شاخصه‌های بسیج در جامعه تاکید کرد و گفت: فردی که به نظام و آینده کشور علاقه‌مند بوده و با روحیه و تفکر بسیجی در عرصه‌های دفاع از نظام اسلامی حضور دارد، بسیجی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج به عنوان بستر اصلی و مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و پاسداران تربیت شده فرهنگ بسیج هستند. امروزه فرهنگ بسیج محدود به مرزهای ایران نمی‌شود و فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی، فرهنگ و تفکر بسیج صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بسیج در اقشار مختلف در دانشگاهها، حوزه‌ها، کارخانه‌جات، ادارات، اصناف و ورزش فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، افزود: بسیج امروز گستره جهانی داشته و نقش تاثیرگذار خود را در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام باقری بیان داشت: بسیج جدای از ملت و مردم نیست هر جا که مردم و نیروهای دلسوز و خدوم حضور دارند، نقش بسیج تاثیرگذارتر و محور فعالیت‌ها بوده است چرا که بسیج در دل مردم است.

وی یادآور شد: بسیج با حمایت مردمی در حوادثی که دولت نتوانسته ورود کند، به ویژه در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله محور حرکت مردمی بوده و همیشه پای کار انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نقش بسیج را در پر کردن خلاهای بزرگ کشور که هر کدام می‌توانست باعث گرفتاری شود، پر رنگ و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: نقش بسیج در کنترل بیماری کووید 19 و دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان این بیماری بسیار تاثیرگذار بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیج در کنترل بیماری کرونا مردم را پای کار آورد و با همت گروه‌های جهادی اتفاقات خوبی در کشور رقم خورد.

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: دوران طلایی ایثار در تاریخ نظام اسلامی در ایام کرونا رقم خورد که کادر درمان، مجموعه‌های خدماتی، درمانی و بهداشتی تا نیروهای خدوم شهرداری، مدیران دلسوز و نیروهای انتظامی و نظامی بسیجی وار در میدان حضور یافته و افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های دوران کرونا باید توسط هنرمندان ثبت و ضبط شود، افزود: در ایامی که همه به فکر خود بودند، مردم ایران با فرهنگ و تفکر بسیجی و با اخلاص پای کار بوده و حماسه آفریدند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در کشور، گفت: برای اجرای این طرح نیز بسیج پای کار آمد و با سازماندهی حمایت‌های مردمی نتایج مطلوبی را کسب کرد.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به نقش بسیج در تبیین و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: در طول 41 سال گذشته بسیج کارنامه درخشانی داشته است و در گام دوم انقلاب نیز برجسته‌ترین فعالیت‌ها را با تکیه بر نیروی مردمی انجام خواهد داد.

وی نقش بسیج امروز را قوی‌تر و توانمند تر از بسیج دهه شصت عنوان کرد و گفت: باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، این نیرو سازماندهی دقیق‌تری شود تا بتوان از ظرفیت آن به بهترین شکل استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دیگر این تصور از بین رفته است که نماد بسیجی فقط  لباس خاکی و فعالیت نظامی است، بلکه امروز فعالان اقتصادی از بسیجی‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند چرا که برای رونق تولید و توسعه کشور، به جای عافیت طلبی، اموال و دارایی خود را به تولید اختصاص داده‌اند که نتایج بسیار تاثیرگذاری برای اقتصاد کشور دارد.

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور با روحیه و فرهنگ بسیجی در شرایط تحریم برای جوانان اشتغال ایجاد کرده و برای کشور تولید ثروت کرده‌اند، امروز هر کارخانه یک نهاد بسیجی، هر کارخانه‌دار یک فرمانده بسیجی و هر تولید کننده یک افسر بلند پایه بسیجی است.

وی گفت: سطح انقلابی‌گری نیروهای بسیجی جامعه امروز از دهه شصت بیشتر نباشد کمتر نیست و جامعه امروز انقلابی‌تر و بسیجی‌تر از دهه شصت به پیش می‌رود، اگر چه بسیجیان امروز دست به اسلحه نیستند اما در عرصه‌های تولید و فرهنگ دست به آچار و دست به قلم هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر