logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۸۱۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد

ضرورت اختصاص فضاهای اداری برای استقرار پایگاه‌های سلامت در زنجان

ضرورت-اختصاص-فضاهای-اداری-برای-استقرار-پایگاه‌های-سلامت-در-زنجان
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان گفت: بر اساس اعلام نیاز مرکز بهداشت استان همه ادارت امکانات و فضاهای خود را برای استقرار پایگاه‌ها سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی در اختیار این مرکز قراردهند.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید قاسم سلیمانی از طرح‌های تاثیرگذار برای کنترل بیماری کرونا محسوب می‌شود.

وی رویکرد اصلی قرارگاه را پیگیری و اجرای مصوبات ستاد ملی، ستاد استانی و قرارگاه عملیات ملی عنوان کرد و گفت: تعلل کنندگان اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی و ستاد کرونا برخورد قانونی انجام می‌شود.

*جزئیات طرح شهید سلیمانی به مردم ارائه شود

این مسئول افزود: برای عملیاتی شدن طرح شهید قاسم سلیمانی ضروری است صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرکز بهداشت و سپاه انصارالمهدی از طریق رسانه‌ها جزئیات طرح را اعلام کنند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان استان با اعلام نیاز قرارگاه عملیاتی کرونای استان، فضاها و امکانات را در اختیار مدیر اجرایی نقاهتگاه‌های استان و برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تا ظرف یک هفته آینده قرار دهند.

مرادی گفت: ضروری است بر اساس نیاز مرکز بهداشت استان همه ادارت امکانات و فضاهای خود را برای استقرار پایگاه‌ها سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی در اختیار این مرکز قراردهند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمراستان باید به ظرفیت کنترلی استان اضافه شود، افزود: در دو هفته قرنطینه انتطار داریم صدا و سیما با برنامه‌های متنوع زمینه سرگرمی مردم را فراهم کند.

این مسئول برضرورت معرفی دارای تست مثبت به مدیران همان دستگاه اجرایی تاکید کرد و گفت: حراست دستگاه اجرایی نیز باید نسبت به عدم حضور آنها اقدام کند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان رعایت پروتکل‌ها در داروخانه‌ها باید از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان پیگیری شده و از تجمع جلوگیری شود.

مرادی بر ضرورت ارائه طرح از سوی نیروی انتظامی برای کاهش تجمع غیرضروری در هسته مرکزی شهر تاکید کرد و گفت: نظارت‌ها باید افزایش یافته و پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری اجرایی شود.

مسلمی، نماینده سازمان صمت در ادامه این جلسه اظهارداشت: ۳۲ اکیپ در استان زنجان نسبت به نظارت در خصوص اعمال محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

*رعایت 92 درصدی اصناف زنجان برای تعطیلی دو هفته‌ای

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ اخطار شفاهی به اصناف ارائه و ۲۵ واحد پلمپ شده است، افزود: نظارت‌ها نشان دهنده رعایت ۹۲ درصدی اصناف استان زنجان در خصوص محدودیت‌ها است.

این مسئول با اشاره به بازدیدهای انجام شده از هسته مرکزی تعطیلی شهر زنجان و رعایت خوب اصناف، بیان داشت: از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد بازدید شده است.

شفیعی معاون فرماندار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح شهید قاسم سلیمانی از طرح‌های مهم برای کنترل بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود که جلسات آن برگزار شده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در استان زنجان، بیان داشت: قرارگاه‌های بخش‌های شهرستان زنجان فعال بوده و عملیاتی کردن مصوبات از مهمترین برنامه‌های این قرارگاه‌ها است.

این مسئول ادامه داشت: برای ۱۵ مورد خودرو غیربومی جریمه یک میلیون تومانی اعمال شده و هفت مورد تعطیلی در روز اول و ۵ مورد در روز دوم را شاهد بودیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: سپاه آماده اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی برضرورت تعیین تکلیف نقاهتگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر