logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبرداد

بهره‌برداری از سد مراش تا پایان سال 1402 در استان زنجان

بهره‌برداری-از-سد-مراش-تا-پایان-سال-1402-در-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد مراش گفت: بهره برداری از سد مراش تا پایان سال 1402 طول می‌کشد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه سد مراش فعال بوده و در حال حاضر نیز 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 88 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در سال 1402 به پایان می‌رسد تصریح کرد: از ابتدای اجرای این پروژه تا به امروز یک هزار و 889 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را 4 هزار و 625 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امسال از این میزان 127 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل سد مراش آبرسانی به 122 روستا آغاز می‌شود عنوان کرد: با تکمیل این سد بخش زیادی از مشکلات آب شرب منطقه برطرف می‌شود.

افشاری با بیان اینکه مطالعات آب رسانی به 122 روستا انجام شده است افزود: برای اجرای خط انتقال آب به این روستاها نیز یک هزارو 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید براینکه با توجه به مطالعات آبرسانی همه شرایط از جمله کوهستانی بودن منطقه و سایر شرایط در طراحی خطوط انتقال آب لحاظ شده است بیان کرد: تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه نیز از سد مراش تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد: پروژه‌های سد مشمپا با 37 درصد، سد بلوبین 62.5 درصد و سد مراش 62 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجرا است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر