logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
وقتی بسیج افتخار آفرین می‌شود

روایت گام‌های استوار جهادگران بسیجی زنجان در مقابله با کرونا

روایت-گام‌های-استوار-جهادگران-بسیجی-زنجان-در-مقابله-با-کرونا
خدمات بسیج در طی 9 ماه گذشته برای مقابله و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا چشمگیر بوده و این خدمات مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; درست 13 اسفند ماه بود که اولین بیمار کرونایی زنجان یک مرد 40 ساله اهالی یکی از روستاهای زنجان که با استان قم مراوداتی داشت به این ویروس آلوده شد و پس از اقدامات برای جلوگیری از همه‌گیری آن آغاز شد.

با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان مسئولیت مقابله با کاهش همه‌گیری و اثرات این ویروس را برعهده داشت اما بسیج اولین گروهی بود که برای مقابله با این ویروس منحوس پای کار آمد و در صحنه‌های مقابله حضور یافت.

 

بسیج زنجان آمادگی خود را برای اختصاص سالن‌های ورزشی برای نقاهتگاه اعلام کرد و در آماده باش کامل قرار گرفت، اما مهمترین عملیات بسیج در ماه‌های نخست امسال برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، عملیات‌های زنجیره‌ای پاکسازی کانون‌های آلوده و ضد عفونی معابر و اماکن عمومی بود که بسیج زنجان حتی در شهرک‌های اقماری زنجان حضور یافت و ساختمان‌های مردم را ضد عفونی کرد.

*گروه‌های جهادی میدان‌دار مقابله با کرونا

تصمیم‌گیری و اقدامات سپاه و بسیج برای پیشگیری و مقابله با کووید 19 در استان زنجان ملموستر بود و گروه‌های جهادی برای کنترل شرایط  با طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که نمونه‌ای از همدلی و عزم همگانی برای ریشه‌کنی این بیماری بود، پای کار آمدند،

غربالگری بیماران توسط گروه‌های جهادی انجام و بیمار یابی سرعت بیشتری گرفت، بسیجیان همچنین در کنترل عبور و مرور به شهر زنجان نیز در کنار جمعیت هلال احمر و پلیس قرار گرفتند و این امر موجب شد تا با کاهش ورود مسافر در ایام عید به زنجان باشیم که این امر به گفته استاندار زنجان نقش تاثیرگذاری در کنترل شرایط داشت تا زنجان همچنان جزو استان‌های کم خطر در زمینه انتشار این ویروس باشد.

خدمات بسیج و سپاه موجب راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران شد و مراکز درمانی سپاه زنجان نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قرار گرفت تا پذیرش بیماران سرعت بیشتری را گرفته و بیمار یابی آسانتر شود.

*دعوت بسیج از مردم برای در خانه ماندن

یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار بسیج زنجان حضور در محلات مختلف و دعوت مردم برای در خانه ماندن بود و هر روز، گروه‌های بسیجی در محلات مختلف بلندگو به دست مردم را برای در خانه ماندن تشویق می‌کردند.

اما اقدامات بسیج در کارهای عملیاتی و ضد عفونی معابر به پایان نرسید و نسخه جدید و تاثیرگذاری برای حضور بسیج در صحنه آماده سازی شد، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه نسخه ارزشمندی برای دستگیری از خانواده‌هایی بود که به دلیل از دست دادن عزیزان خود در اثر بیماری کووید 19 و یا از دست دادن شغل و کاهش ساعات کاری و متضرر شدن پیچیده شد و این نیروی عظیم مردمی با شناسایی نیازمندان واقعی پای کار آمد.

این رزمایش در سه مرحله برگزار و 220 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان زنجانی توزیع شد، برپایی ایستگاه‌های سلامت، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، کشف و ضبط کالاهای پزشکی احتکاری از دیگر خدمات بسیج در زنجان محسوب می‌شود.

یکی دیگر از خدمات بسیج در ایام انتشار ویروس کرونا برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک بود که این رزمایش در محل کارخانجات زنجان برگزار و میزهای خدمت برای حل مشکلات مردم در زمان‌های مختلف به ویژه هفته دفاع مقدس پررنگتر برگزار شد.

 بسیج علمی استان زنجان نیز برای مبارزه با ویروس کووید 19 موفق به ساخت دو دستگاه ضد عفونی شد که یکی از این دستگاه‌ها در مرحله تجاری سازی قرار گرفت.

تصفیه هوای آلوده از مهمترین ویژگی‌‎های این دستگاه بود که توسط یکی از هسته‌های واحد فنآوری دانش بنیان ساخته و مورد حمایت بسیج علمی استان قرار گرفت.

بسیجیان زنجانی از اولین روزهای انتشار ویروس کرونا پای کار آمدند و امروز هم تا غلبه بر این بیماری، همراه با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در صحنه خواهند بود.

همزمان با روز بسیج نیز مرحله دیگری از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در زنجان برگزار می‌شود و با  طرح "شهید قاسم سلیمانی" در این عرصه میدان‌دار خواهد بود.

*اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کووید 19

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که فی ما بین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در 27 آبان امسال منعقد شد، قرار است برای اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" هم افزایی بیشتری انجام و بسیج در آگاهی بخشی، آموزش، بیماریابی، قرنطینه هوشمند، تشخیص و در مان بیماران در این عرصه حضور یابد.

 همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت سپاه و بسیج در حوزه‌های تخصصی و عمومی، نیروی انسانی و تجهیزات برای کمک به کادر درمان استان استفاده می‌شود.

 فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بسیجیان، رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی پای کار بوده و در این مرحله نیز با طرح شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان را کمک می‌کند.

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه دیروز بسیجیان در سنگر دفاع از نظام اسلامی پای کار بودند، افزود: امروز نیز این نیرو با همه توان و قدرت برای کاهش اثرات ویروس کرونا و ایمن سازی جامعه تلاش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان ستون اصلی حل مشکلات کشور همواره پای کار بوده و طرح هر پایگاه بسیج یک خدمت را اجرایی می‌کند.

این مسئول بیان داشت: بسیجیان همانگونه که در دوران دفاع مقدس پای کار بودند و عاشقانه در رکاب ولی‌فقیه زمان خود بودند امروز هم برای مبارزه با ویروس کرونا با لبیک به ندای مقام معظم رهبری برای دستگیری از نیازمندان پای کار آمده و خدمات ارزشمندی را ارائه کردند.

 فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت بانوان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا، بیان داشت: خواهران بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در کارگاه‌های تولید ماسک، گان و شیلد در پایگاه‌های بسیج خدمات رسانی کردند.

سردار کرمی از فعالیت 109 کارگاه دوخت ماسک در استان زنجان خبرداد و گفت: 5 میلیون ماسک در این کارگاه‌ها تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی و آموزشی در بین خانواده‌ها در ایام قرنطینه توزیع شده است، افزود: بسیجیان در فضای مجازی نیز با راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای مقابله با این بیماری تلاش کردند.

*تقدیر استاندار زنجان از خدمات بسیج

خدمات سپاه و بسیج در زنجان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا موجب شد تا استاندار زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا به مناسبت هفته بسیج، از خدمات ارزشمند این نیرو در همراهی مدیریت استان تقدیر کند.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها به ویژه مقابله با ویروس کرونا بسیج و سپاه زنجان پای کار بوده‌اند، افزود: افتخارم این است که بگویم بسیج نقش ویژه در کسب موفقیت‌های استان زنجان داشته است.

وی با اشاره به همکاری بسیج برای مقابله با کووید 19، گفت: از ابتدای انتشار این ویروس بسیج در کنار ما بود و امروز هم در صحنه حضور دارد.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را تاثیرگذار در کنترل بیماری کووید 19 اعلام کرد و گفت: این طرح موجب تغییر رویکرد در حوزه های مختلف می شود و تصمیم گیری ها منتج به نتایج بهتری می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این طرح محله محور و خانواده محور است، ادامه داد: تلاش می شود تا در قالب این طرح مردم نقش جدی تری در مدیریت و کنترل بیماری کووید 19 داشته باشند.

این مسئول کفت: هدف این طرح شناسایی و ردیابی بیماران و ایزوله کردن آنها است تا افراد بیشتری درگیر این بیماری نشوند.

بسیج استان زنجان با وجود همه خدماتی که طی 9 ماه گذشته برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده است در مرحله دیگری مسئولان استان را همراهی کرده و در قالب طرح‌های رزمایش کمک مومنانه و شهید قاسم سلیمانی تا مرگ این ویروس پای کار خواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر