logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۸۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

توسعه صنعت نساجی نیازمند حمایت دولت است

توسعه-صنعت-نساجی-نیازمند-حمایت-دولت-است
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید بر لزوم حمایت دولت از توسعه نساجی گفت: شناسایی و افزایش روابط تجاری موجب رونق صنعت نساجی استان زنجان می‌شود.

سید سجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه صنایع نساجی استان زنجان صنعت جوانی است اظهار کرد: ماشین‌ آلات صنعتی نساجی استان زنجان برخلاف صنایع نساجی کشور که فرسوده است نو بوده و می‌توانند ظرفیت بالایی در تولید داشته باشند.

وی با تاکید براینکه توسعه صنعت نساجی به سرمایه کلانی نیاز دارد ابراز کرد: برگشت سرمایه‌ به مهارت سرمایه‌گذار برمی‌گردد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت سرمایه‌گذاری در حوزه نساجی گردش سرمایه ‌نیز یکی از دیگر مشکلاتی است که صاحبان صنایع نساجی با آن مواجه هستند بیان کرد: به دلیل این مشکلات کمتر سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود در استان زنجان در حوزه نساجی سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه مسائل سیاسی با صنعت گره خورده است افزود: این موضوع تولیدکنندگان را رنج می‌دهد اما در این شرایط نیز اگر مشکلی  برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نشود فعالان صنایع می‌توانند با تحریم‌ها مقابله کنند.

نباتچیان در مورد موضوع دعوت از سرمایه‌گذار بنگلادشی به استان زنجان جهت سرمایه‌گذار در حوزه نساجی ابراز کرد: اگر هدف واقعا سرمایه‌گذاری باشد باید زمینه را برای این سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته صادرات بسیار خوبی در حوزه نساجی به ترکیه داشتیم خاطر نشان کرد: دولت ترکیه متوجه شد که ایران صنعت نساجی ترکیه را به خطر می‌اندازد و برای جلوگیری از این مشکل  برای کالاهای ایرانی 600 درصد گمرک تعیین کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه ترکیه با این اقدام صنایع داخلی خود را مورد حمایت قرارداد افزود: متاسفانه دولتمردان ما اعلام می‌کنند که روابط سیاسی اجازه حمایت از تولیدکنندگان را نمی‌دهد.

وی با تاکید براینکه اگر دولت حمایت و پشتیبان تولیدکنندگان باشد برای توسعه سرمایه‌گذاری کشور کمک کرده است افزود: برای توسعه صنعت نساجی باید به بازار‌های خارجی دست یابیم و این موضوع نیز به حمایت دولت برمی‌گردد.

نباتچیان با به اینکه واردات ماشین آلات نساجی به کشور بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود افزود: دستگاه‌های نساجی اتوماتیک بوده و به همین دلیل خرید ماشین آلات صنعت نساجی بسیار گران بوده و نیاز به سرمایه‌ زیادی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید براینکه برای سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌ بالایی دارند باید اجازه سرمایه‌گذاری در این صنعت داده شود افزود: اگر سرمایه به اندازه کافی نباشد قطعا سرمایه‌گذار در وسط راه با مشکل مالی مواجه می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر