logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۸۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی و فیش زمین‌های خارج از محدوده، تخلف است

خرید-و-فروش-امتیاز-مسکن-ملی-و-فیش-زمین‌های-خارج-از-محدوده،-تخلف-است
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین فیش زمین‌های خارج از محدوده شهری، ممنوع بوده و جُرم و تخلف محسوب می‌شود.

سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه سودجویان، سوداگری مسکن را کرده و با دامن زدن به سود در خرید و فروش، امتیاز مردم را از دستشان می‌گیرند و سبب افزایش قیمت زمین و مسکن می‌شوند که مردم باید هوشیار باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای الحاق محدوده جدید به شهر زنجان وجود ندارد، تصریح کرد: این موضوعات، شایعه‌ای بیش نبوده و یک حباب ایجاد می‌کنند در حالی که استاندار زنجان نیز در جلسه اخیر شورای مسکن استان نسبت به این موضوع تاکید کرد.

شاهین‌فر با بیان اینکه زمین‌های خارج از محدوده، یک زمین زراعی مشاع است، خاطرنشان کرد: وقتی فردی، یک فیش از زمین‌ها را می‌خرد یعنی بخشی از زمین زراعی مشاع را از یم تعاونی خریداری می‌کند و حتی اگر این زمان، زمانی وارد محدوده شهری شود نیز امکان تغییر کاربری ندارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند زمین زراعی را تغییر کاربری دهد، گفت: زمین‌های با کاربری زراعی، آموزشی و فضای سبز طبق قانون به هیچ عنوان حق تغییر کاربری ندارند و تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی در گذشته در این رابطه اتفاق افتاده و هم‌اکنون در دادگاه است، اظهار داشت: این مورد از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و به ما هم تذکر داده شده که مراقب تغییر کاربری‌ها باشیم.

شاهین‌فر ابراز کرد: متاسفانه افرادی که چندین فیش دارند، کارهایی انجام می‌دهند که بر روی قیمت زمین، تاثیر می‌گذارد.

*‌ معامله امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده، بازی قماری است که 2 طرف بازنده هستند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قرارداد معاملات امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده بدون کد رهگیری و غیرقانونی منعقد می‌شود، گفت: این معاملات، مثل یک بازی قمار است که 2 طرف، بازنده هستند.

وی با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند که بازنده چنین بازی‌هایی نباشند، اظهار داشت: این افراد با افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن به آیندگان نیز ظلم می‌کنند در حالی که مسکن، یک سرپناه بوده و کالای سرمایه‌ای نیست.

شاهین‌فر با بیان اینکه هیچ دفترخانه‌ای نمی‌تواند برای این معاملات تنظیم سند کند، تصریح کرد: اثرات چنین معاملاتی، بدتر از مواد مخدر است زیرا سبب بی‌خانمان شدن و از دست دادن امتیاز فرد شده و آسیب‌های اجتماعی بعدی و بزهکاری را به دنبال دارد چرا که سوداگری بخش مسکن، یکی از دلایل بزهکاری است که متاسفانه عده‌ای به آن دامن می‌زنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص موعد تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تحویل واحدها طبق قرارداد، 2 سال بعد از تحویل زمین به پیمانکار خواهد بود که زمین مربوط به 2 هزار واحد، تحویل پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تحویل به‌موقع واحدها یک موضوع 2 طرفه است، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید اقساط خود را به‌موقع واریز کنند تا پیمانکار نیز به تعهداتش پایبند باشد.

شاهین‌فر اظهار داشت: متقاضیانی که قسط اول (40 میلیون تومان) را واریز کرده‌اند تا پایان سال جاری، یک قسط دیگر پرداخت خواهند کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر