logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۸۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

وضعیت بیماران کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی با مشارکت بسیج، پیگیری می‌شود

وضعیت-بیماران-کرونایی-در-قالب-طرح-شهید-سلیمانی-با-مشارکت-بسیج،-پیگیری-می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بیش از 51 هزار نفر طی تماس با نمونه‌های مثبت شناسایی‌شده کرونا، اخرین وضعیت آن‌ها را پیگیری کرده‌اند که این پیگیری در ادامه با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج انجام خواهد شد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در استان اظهار داشت: همچنان روند صعودی تدریجی را داریم و به طور متوسط، اشغال تخت‌ها روزانه 104 نفر و خروجی هم تقریبا معادل این است و هم‌اکنون حدود 700 تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 88 هزار نمونه آزمایشگاهی بستری و سرپایی در استان گرفته شده و مجموع افراد مثبت شناسایی‌شده 33 هزار و 424 نفر است.

قزلباش افزود: در هفته چهارم آبان ماه 8256 نفر مراجعات سرپایی بوده که نسبت به هفته قبل، افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم، گفت: زنجان، ابهر و خدابنده در وضعیت قرمز، خرمدره، طارم، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و ایجرود در وضعیت زرد قرار دارند.

وی در خصوص طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: این طرح، تغییر رویکرد را در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته و بیشتر به سمتی برده که اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها در خود منطقه در سطح استان، شهرستان و روستاها اتفاق بیفتد.

قزلباش، رویکرد اصلی طرح را محله‌محور و خانواده‌محور بیان کرد و اظهار داشت: این رویکرد به این دلیل است که مردم، نقش جدی‌تری در مدیریت و کنترل بیماری، ایفا کرده و احساس کنند که خودشان بیماری را کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح، شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن آن‌ها است، افزود: مراقبت، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حمایت از مبتلایان، سالمندان و افراد پرخطر، سه رکن اصلی این طرح است.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اوضاع را به جایی رسانده‌اند که امروز بین وضعیت بد و بدتر و گاهی بین بدتر و بدترین، تصمیم گیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اگر چند روز از بیمارستان‌ها خروجی نداشته باشیم به 1800 تخت نیاز خواهیم داشت در حالی که کل تخت‌های استان 1900 تخت است.

حقیقی خاطرنشان کرد: خرمدره که روزی در بین 43 شهرستان دارای وضعیت قرمز و هشدار قرار داشت با رعایت پروتکل‌ها تا حدودی بهبود یافته اما باید توجه داشت که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها وضعیت استان، بدتر از شرایط خرمدره خواهد شد.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر روزانه 1000 تست به یک میلیون تست نیز افزایش یابد تا زمانی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم ارزشی ندارد در حالی که هرکدام از اشخاص برای خودشان باید یک مسئول بهداشتی و یک رئیس علوم پزشکی باشند.

وی تاکید کرد: وقتی بازار تعطیل می‌شود، بانک و تمام مجموعه‌های داخل آن نیز باید تعطیل باشند و بانک‌های موجود در داخل بازار نه برای مردم بلکه فقط برای خدمات درون خودشان دایر باشند.

حقیقی گفت: فروشگاه‌های بزرگ، وظیفه دارند اقلام ضروری مورد نیاز مردم را تامین کنند و اصناف غیرضرور باید تعطیل شوند ضمن اینکه بخش فروش لوازم آرایشی و بهداشتی داروخانه‌ها نیز باید تعطیل شده و 2 هفته صرفا فقط باید دارو عرضه کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه باید بدانند که مبدا رفع محدودیت‌ها بهتر شدن وضعیت است، اظهار داشت: اگر بخواهیم وضعیت بهتر شود مجبوریم این شرایط را اِعمال کنیم و اکثر زمان مدیران نیز باید صرف حل مشکل کرونا شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر