logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۸۱۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو ناظر مجلس در شورای‌ عالی بورس:

دولت پشت مردم در بورس را خالی کرد

دولت-پشت-مردم-در-بورس-را-خالی-کرد
عضو ناظر مجلس در شورای‌ عالی بورس با تصریح بر اینکه دولت از فرصت ورود سرمایه‌های مردم به بورس به خوبی استفاده نکرد، گفت: دولت مردم را به بورس دعوت کرد اما میزبان خوبی برای آنها نبودند.

به گزارش موج رسا; محسن علیزاده با اشاره به رشد بی نظیر بازار سرمایه در سال گذشته و به ویژه پنج ماه نخست سال جاری و شکستن رکورد افزایش شاخص کل، گفت: عدم هماهنگی که بین دستگاه های دولتی وجود داشت، یکی از مهمترین عوامل ریزش بازار بود. آنچه باید اتفاق می افتاد و رخ نداد، این بود که دولت متناسب با پذیرش، ظرف بازار سرمایه را بزرگ کند.

وی با تشبیه بازار سرمایه به یک نوزاد، اظهار کرد: برای یک نوزاد گهواره ای را خریده ایم و این نوزاد را بزرگ کرده ایم. امروز این نوزاد در حال رفتن به دانشگاه است اما همچنان او را در آن گهواره نگه داشته ایم. بازار سرمایه نیز وضعیت مشابهی داشته است زیرا زیرساخت های لازم برای پذیرش انبوه شکل نگرفته بود.

عضو کمیسیون اقتصادی به دعوت دولت برای حضور همه مردم در بورس اشاره و بیان کرد: این دعوت کار بسیار خوبی بود و دولت می توانست از این فرصت استفاده کند و سرمایه های خردی که در بازارهای موازی مانند طلا و مسکن سرگردان هستند را جذب و تبدیل به تولید کند و در سال جهش تولید می توانست، به معنای واقعی، این واژه را محقق کند.

وی با تصریح بر اینکه دولت از فرصت ورود سرمایه های مردم به بورس بخوبی استفاده نکرد، اظهار کرد: دولت مردم را به بورس دعوت کرد اما میزبان خوبی برای آن ها نبودند و متاسفانه پشت مردم خالی کردند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: حقوقی هایی که در بورس فعالیت های کلان انجام می دهند، از فرصت حضور مردم در بازار سرمایه سوء استفاده کردند و متاسفانه اتفاقات ناخوشایندی برای سرمایه های مردم افتاد و نتیجه آن افت بیش از اندازه شاخص است.

وی افزود: در زمانی که شاخص بی رویه رشد کرد هشدار دادیم و در این زمان که در حال سقوط است، هشدار می دهیم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

علیزاده با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، بیان کرد: از ابتدای تشکیل این کمیسیون، به طور مکرر جلساتی را با دوستان در بازار سرمایه هفته ای یک بار داشته ایم و کمیته ای را نیز در این راستا تحت عنوان بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل داده ایم.

منبع: مشرق نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر