logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان,:

کمبود اعتبار تنها دلیل عدم اجرای برخی پروژه‌های راهداری است

کمبود-اعتبار-تنها-دلیل-عدم-اجرای-برخی-پروژه‌های-راهداری-است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت:وقتی مطالبات پیمانکار داده نمی‌شود به سمت خلع ید نمی‌توان رفت چرا که پیمانکاران صاحب صلاحیت هستند و تنها دلیل عدم اجرای برخی پروژه‌ها کمبود اعتبارات است.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفته ایمنی حمل‌ونقل از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه بوده و برنامه‌های مختلفی در این هفته اجرایی می‌شود.

وی افزود: استان زنجان دارای ۵ هزار و ۸۴۰کیلومتر انواع راه است که اقدامات شاخصی برای ارتقای راه‌های استان زنجان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰۷ نقطه در استان زنجان دارای تصادف و حادثه است که ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی و ۴۷ نقطه پر تصادف است، افزود:  تا کنون از این تعداد مشکل ۳۱ نقطه رفع شده و ۱۶ نقطه در حال رفع شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در جاده‌های استان خط‌کشی شده است که رقم قابل توجهی از محل اعتبارات استانی و ملی برای این امر هزینه شده است.

علی اکبری از انعقاد دو قرارداد برای روکش آسفالت آزاد راه زنجان-قزوین خبرداد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش تصادفات ایمن سازی فیزیکی حاشیه راه‌ها انجام و مانور ایمنی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: رانندگان حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای آموزش‌های مختلفی را دریافت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده اجرایی می‌شود، ادامه داد: کنترل سیستمی ناوگان اتوبوسی انجام و تخلفات ناوگان رصد و به این تخلفات رسیدگی می‌شود.

*کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی

علی اکبری از کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی خبرداد و گفت: سامانه هوشمند ثبت تخلفات و توزین در حال حرکت در استان اجرایی شده است.

وی از ساخت ۲۳ مجتمع‌های خدماتی و رفاهی خبرداد و گفت: ۲۱ مجتمع در حال بهره‌برداری است تا خدمات لازم را به مسافران در جاده‌ها ارائه کنند.

این مسئول با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادفات در هفت ماهه سال جاری در استان زنجان، افزود: تصادفات منجر به فوت استان نیز نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۴ میلیون تردد در هفت ماه سال گذشته ثبت شد که امسال این آمار به ۸۲ میلیون تردد رسید، افزود: آمارها نشان دهنده کاهش ۲۱ درصدی تردد در محورهای استان زنجان است.

علی اکبری با بیان اینکه نرخ بلیط اتوبوس در اسفندماه ۲۰ درصد افزایش و پس از مسافرت‌های نوروز کاهش یافت، افزود: با شیوع بیماری کرونا و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت مسافرگیری، نرخ بلیط اتوبوس ۲۰ درصد  افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹ درصد میزان مسافر درون شهری و ۴۸ درصد میزان مسافر برون شهری کاهش یافته است که این امر موجب افزایش ۲۶ درصدی قیمت بلیط شد.

این مسئول بیان داشت: ۱۰۸ کیلومتر بلوک مفصلی در حال اجرا بوده و از این تعداد ۵۷ کیلومتر اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان یادآورشد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان و شرکت‌های حمل‌ونقل ۸۰ درصدی است و در صورت ارائه گزارش از سوی مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

علی اکبری در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم اجرای برخی پروژه‌های راه، گفت: وقتی مطالبات پیمانکار داده نمی‌شود به سمت خلع ید نمی‌توان رفت چرا که پیمانکاران صاحب صلاحیت هستند و کمبود اعتبارات موجب کندی روند اجرایی پروژه شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر