logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۸۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حجم سرمایه‌گذاری استان زنجان به بیش از 7 هزار میلیارد تومان می‌رسد

حجم-سرمایه‌گذاری-استان-زنجان-به-بیش-از-7-هزار-میلیارد-تومان-می‌رسد
استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند سرمایه‌گذاری استان رو به افزایش است گفت: امسال حجم سرمایه‌گذاری استان به بیش از 7 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تاکید براینکه باید مدیران استانی عملکرد نظام را به مردم گزارش دهند اظهار کرد: در مدیریت بحران جزو 4 استان برتر کشور هستیم که این گزارشات برای مردم ابلاغ نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه باید مردم بدانند حجم سرمایه‌گذاری استان زنجان از یک هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسیده و تا پایان امسال نیز به بیش از 7 هزار میلیارد تومان می‌رسد تصریح کرد: یک واحد تولیدی در استان زنجان راه اندازی شده که به تنهایی 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی که در بحث جوشکاری آلیاژ فولادی فعالیت خود را آغاز کرده 75 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند عنوان کرد: این واحد در این هفته توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 واحد تولیدی را توانستیم به چرخه تولید برگردانیم که با این اقدام بالای یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد افزود: امسال نیز احیای 11 واحد تولیدی را در دستور کار قرار داریم که بالای یک هزارو 600 میلیارد حجم سرمایه‌گذاری آنها است.

حقیقی با بیان اینکه این اقدامات با زحمات همه مسئولان استانی اتفاق افتاده است بیان کرد: در احیای واحدهای مشکل‌دار سپاه٬ نیروی انتظامی٬ دادگستری و مدیران استان همه پای کار آمدند.

وی به اقدامات انجام شده در دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین اشاره و عنوان کرد: هدف اصلی ما با تحقق این پروژه ایجاد نخستین مرکز لجستیک کشور شمالغرب است.

استاندار زنجان با تاکید براینکه سهم استان در مسکن 3 هزار و 400 واحد بود که در حال حاضر سهم استان بالای 18 هزار500 واحد رسیده است تاکید کرد: در حال حاضر از 18 هزار و 500 واحد 11 هزار واحد تملک شده است.

وی از تحقق اجرای آبیاری نوین در 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان خبرداد و افزود: در حوزه پرورش دام سبک نیز در استان زنجان یک اقدام بزرگی در دست اقدام است.

حقیقی عنوان کرد: مشکل برق باغات زیتون در اراضی طارم برطرف شده و تخصیص آب این پروژه‌ نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در کسب اعتبارات هزینه‌ای استان تلاش‌های زیادی انجام شده است افزود: اعتبار استانی متناسب با تملک دارای تخصیص نیافته است و انتظار ما بیش از 29 درصد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مدیران باید در جذب اعتبارات ملی تلاش کنند تاکید کرد: امسال دستگاه‌هایی که بتوانند اعتبارات ملی دریافت کنند، ارزیابی خواهند شد.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در 6 ماهه نخست در خصوص جذب اعتبارات ملی ارزیابی خواهد شد گفت: برخی از دستگاه‌ها در جذب اعتبارات ملی باید عملکرد فعالی داشته باشند.

حقیقی خاطر نشان کرد: انتظار من از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری  استان خیلی بالاتر است و باید از ظرفیت‌های گردشگری استان استفاده بهینه‌ای شود.

وی عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و یکی از مشکلات کشور بیماریهای غیرواگیر است که باید در این باره نسبت به آگاه سازی مردم برای جلوگیری از ابتلا شدن به این بیماریها اقدام شود.//ع   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر