logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۸۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
انتقاد یک تولید کننده بزرگ کشور از بی‌تدبیری‌های دولت؛

رئیس خانه صنعت زنجان: تحریم‌های خارجی را دور زدیم، تحریم‌های داخلی دستمان را می‌بندد

رئیس-خانه-صنعت-زنجان:-تحریم‌های-خارجی-را-دور-زدیم،-تحریم‌های-داخلی-دستمان-را-می‌بندد
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه تحریم‌های داخلی تولیدکنندگان را زمین‌گیر کرده است گفت: تاخیر در آزاد سازی مواد اولیه از گمرک تولیدات نساجی را مختل کرده است.

سجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه متاسفانه آیین‌نامه‌های جدید که بدون تحقیق و بررسی توسط بانک مرکزی صادر می‌شود تولید را تحت تاثیر قرار داده و این آیین نامه‌ها سد راه تولید کشور شده است اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور داریم آزاد سازی مواد اولیه از گمرک است.

وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه نساجی زنجان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند ابراز کرد: تولیدکنندگان از طرفی با تحریم‌های ظالمانه‌ مواجه هستند و مهمتر از آن مشکلاتی که در داخل کشور توسط گمرک و بانک مرکزی ایجاد شده تولیدکنندگان را آزار می‌دهد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه نساجی در استان زنجان فعالیت دارم تصریح کرد: مواد اولیه خود را در مدت 10 روز از یکی از کشورهای اروپایی تهیه کردم و به ایران آوردم اما دو ماه است در گمرک مانده است.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهای تولیدی نساجی با این مشکل مواجه هستند ابراز کرد: تولیدکنندگان توان دور زدن تحریم‌ها را دارند اما این تحریم‌های داخلی است که دست تولیدکنندگان را کاملا بسته است.

نباتچیان افزود: در شرایط اقتصادی کشور تولیدکنندگان انتظاری از دستگیری دولت ندارند اما این انتظار را از دولت دارند که مانع تراشی برای تولیدکنندگان نکند.

وی بیان کرد: اگر تولیدکنندگان نساجی استان زنجان بتوانند زنجیره تامین مواد اولیه را از لا‌به‌لای قوانین دست و پا گیر داخلی تامین کنند مشکلی در تولید ندارند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه صنایع نساجی در سراسر کشور به دلیل قوانین دست و پا گیر داخلی در تامین مواد اولیه مشکل دارند عنوان کرد: واحدهای نساجی به زور مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر