logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دورخیز کشتی ایران برای تکمیل سهمیه‌های المپیک

دورخیز-کشتی-ایران-برای-تکمیل-سهمیه‌های-المپیک
با توجه به لغو برگزاری رقابت‌های جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کشتی ایران حالا برای کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک ۲۰۲۱ توکیو دورخیز می‌کند.

به گزارش موج رسا; سریال سردرگمی اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان، سرانجام با لغو این مسابقات به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا در جهان به پایان رسید. هر چند که اتحادیه جهانی کشتی همچنان در اندیشه برپایی یک میدان بین المللی برای کشتی‌گیران جهان است و در نظر دارد طی روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه مسابقاتی را در قالب جام جهانی و به صورت انفرادی برگزار کند.

به هر حال با مشخص شدن سرنوشت رقابت‌های جهانی امسال، تکلیف کشورهای بزرگ و مدعی کشتی جهان همچون ایران، روسیه و آمریکا هم روشن شد و حالا تمامی کشورهای عضو، خودشان را برای رویدادهای آتی کشتی مهیا و تجهیز خواهند کرد.

فدراسیون کشتی ایران نیز که از مدتها قبل اقدام به برپایی اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کرده بود، با لغو رقابتهای جهانی می‌تواند برنامه ریزی بهتری برای میادین رسمی و مهم پیش رو انجام دهد.

با توجه به برنامه‌های چند ماه باقی مانده سال جاری میلادی و تقویم ۲۰۲۱ اتحادیه جهانی کشتی، رقابتهای قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای کسب سهمیه المپیک طی فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده از مهمترین رویدادهای پیش روی کشتی ایران است. به ویژه رقابتهای گزینشی کسب سهمیه المپیک که کشتی ایران باید برای کسب ۶ سهمیه باقیمانده این بازی‌ها برنامه ریزی و اقدام کند.

بر این اساس شاگردان غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد باید خودشان را برای کسب سهمیه المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم مهیا کنند و شاگردان محمد بنا هم در تیم ملی کشتی فرنگی برای کسب سهمیه اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم وارد میدان شوند. بدیهی است سرمربیان تیم‌های ملی کشتی حالا زمان نسبتاً مناسبی تا حضور در میادین گزینشی المپیک در اختیار دارند تا ترکیب تیم خود را برای المپیک تکمیل کرده و با حداکثر نیرو و توان در این عرصه بین المللی ظاهر شوند.

هر چند که موج جدید شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان بسیاری از برنامه‌های ورزشی را به تعطیلی و بلاتکلیفی کشیده و هنوز مشخص نیست، کشتی‌گیران نیز می‌توانند به زودی دوباره زیر یک سقف به مصاف و تمرینات گروهی بپردازند یا خیر.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر