logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان:

حمل دام سبک به استانهای مرزی ممنوع است/ اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها در استان زنجان

حمل-دام-سبک-به-استانهای-مرزی-ممنوع-است-اجرای-طرح-واکسیناسیون-دام‌ها-در-استان-زنجان
معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه حمل دام سنگین از استان زنجان به استان‌های دیگر با تایید جهادکشاورزی و مجوز دامپزشکی انجام می‌شود گفت: حمل دام سبک به استانهای مرزی نیز به صورت کلی ممنوع شده است.

مجید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه حمل هر گونه دام سبک به استانهای مرزی ممنوع است اظهار کرد: حمل دام‌های سنگین مثل گاو و گوساله با تاییدیه جهادکشاورزی و مجوز بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تایید جهادکشاورزی مجوز بهداشتی برای حمل در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان محدودیت حمل دام یک موضوع کشوری است و در استان زنجان نیز اجرا می‌شود ابراز کرد: اگر حمل و انتقال دامی بدون مجوز جهادکشاورزی و دامپزشکی باشد قاچاق محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: نیروی انتطامی نیز به جد این موضوع را پیگیری می‌کند و در صورت کشف قاچاق دام پرونده تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کند.

اسکندری در مورد اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها در استان زنجان ابراز کرد: طرح واکسیناسیون دام و طیور به صورت مرتب در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر طرح واکسیناسیون مقابله با بیماری‌های دامی شاربن، آبله، تب مالت، تب برفکی و غیره در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان ابراز کرد: بخشی از واکسیناسیون دام‌ها دولتی بوده و بخشی از آن نیز به بخش خصوصی واگذار شده و در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی در خصوص نگرانی برخی از دامداران در مورد انتقال ویروس کووید19  از دام به انسان افزود: تا به امروز این موضوع اثبات نشده و امکان انتقال این بیماری از حیوان به انسان وجود ندارد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر