logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۸۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو شورای شهر زنجان:

بودجه فرهنگی شهرداری زنجان 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است

بودجه-فرهنگی-شهرداری-زنجان-3-میلیارد-و-200-میلیون-تومان-است
عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بودجه فرهنگی شهرداری برای سال جاری بیش از 5 میلیارد تومان بود اما با توجه به اختصاص 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بودجه باقی‌مانده بخش فرهنگی 3 میلیارد و 200 میلیون تومان می شود.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بودجه فرهنگی شهرداری به 3 بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تقسیم‌بندی می‌شود و در قالب 6 ماهه اول و دوم است.

وی با بیان اینکه کم‌لطفی شورا و شهرداری به بودجه فرهنگی، جای گلایه دارد، خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی شهرداری زنجان نسبت به استان‌های همجوار شاید یک‌پنجم آن‌ها هم نیست که در نتیجه در این بودجه، آسیب‌ها و مشکلات را نمی‌بینیم.

مرادلو با بیان اینکه تولی‌گری شهرداری در کارهای فرهنگی، غلط است، افزود: باید حمایت‌هایی از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد داشته و برنامه‌های کلان را در تمام حوزه‌ها در قالب تفاهمنامه با برون‌سپاری انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه کمک شهرداری در حوزه فرهنگی به بخش‌های مختلف باید هدفمند باشد، گفت: مثلا اگر برای کاهش نرخ آسیب‌ها به هر مجموعه‌ای مقداری اعتبار داده شود، خودش را در چشم‌انداز نشان نمی‌دهد اما وقتی همین موضوع در قالب یک بسته حمایتی دیده شده و بتوان برای آن چشم‌انداز تعریف کرد، هزینه‌ای که انجام می‌شود، خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه اشتباهی که غالباً رخ داده این بوده که اعتبارات فرهنگی را به صورت خُرد- خُرد به بخش‌های مختلف داده‌اند که این خودش را در سرجمع نشان نمی‌دهد در صورتی که اگر با اجتماع برخی مجموعه‌ها و نهادها یک هدفگذاری قوی انجام داده شود، اعتبارات نیز به صورت هدفمند هزینه می‌شود.

مرادلو تصریح کرد: متاسفانه به زیرساخت‌های فرهنگی – ورزشی توجهی نشده که این را در بودجه سال 1400 لحاظ خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه زمین‌های چمن مصنوعی را برآورد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری به این سمت برود، می‌توانیم سالانه در 4 منطقه شهرداری بیش از 20 زمین چمن بازی ساخت که بعد از چند سال مشاهده می‌شود که در کل شهر، سالن‌ها و زمین‌های متعددی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه روانشناسی، مشاوره و آسیب‌های خانواده نیز خلا داریم، گفت: متاسفانه برای این موضوع، برنامه‌ای در سطحی دیده نشده که در محلات مختلف به‌ویژه آسیب‌پذیر انجام شود و فقط کمک محدودی به یک سازمان مردم‌نهاد شده تا یک برنامه چند ساعته برگزار کند که آن هم نتیجه‌بخش نبوده است که لازم است شهرداری و سازمان فرهنگی به سمتی بروند که خلاها را پر کنند.

مرادلو با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه‌های فرهنگی و تعطیلی اماکن مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ممکن است برای پر کردن خلا، برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شود اما زمانی می‌توان بهره‌برداری لازم را داشت که مستقیم با مخاطب در ارتباط بود.

وی با بیان اینکه به دنبال کارهای ماندگار هستیم، خاطرنشان کرد: خواسته ما از مسئولین شهرداری این است که سازمان فرهنگی را حتما باید تقویت و حمایت کنیم تا با این آسیب مواجه نشود که نتواند دیون خود را پرداخت کند و فرد یا تشکلی که یک برنامه را اجرا کرده، یک یا 2 سال طول بکشد که پول طرف قرارداد را بپردازند.

مرادلو تصریح کرد: در صورتی که سازمان فرهنگی شهرداری حمایت شود، دیون نیز به‌موقع پرداخت شده و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های دیگر هم جهت همکاری با این سازمان انگیزه پیدا می‌کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر