logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سران انگلیس، فرانسه و آلمان با بایدن گفتگو کردند

سران-انگلیس،-فرانسه-و-آلمان-با-بایدن-گفتگو-کردند
نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان در تماس های تلفنی جداگانه با «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رایزنی کردند.

به گزارش موج رسا; سران سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که رسانه‌های آمریکایی وی را به عنوان پیروز این انتخابات اعلام کرده اند، گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس سه‌شنبه شب از تماس تلفنی با «جو بایدن» خبر داده و در صفحه توئیتر خود نوشت: من با جو بایدن صحبت کردم و به او برای انتخابش تبریک گفتم. من بی صبرانه منتظر تقویت همکاری بین دو کشور و همکاری با وی درباره اولویت‌های مشترکمان از جمله مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تا پیشبرد دموکراسی و ایجاد بازگشتی بهتر هستم.

در همین حال، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم به صورت تلفنی با «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن در این تماس تلفنی از ماکرون برای تبریک به وی برای پیروزی در انتخابات آمریکا تشکر کرد و بر تقویت روابط بین پاریس و واشنگتن تاکید کرد.

از سوی دیگر، صدر اعظم آلمان هم سه شنبه شب به صورت تلفنی با جو بایدن رایزنی و گفتگو کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و جو بایدن در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت همکاری بین دو کشور تاکید کردند.

سخنگوی مرکل گفت: مرکل با تبریک به بایدن و کامالا هریس، معاون وی نسبت به همکاری نزدیک و قابل اعتماد با آمریکا در آینده تاکید کرد.

سخنگوی صدر اعظم آلمان افزود: صدر اعظم و بایدن بر اینکه همکاری کشورهای دو سوی آتلانتیک از منظر چالش‌های جهانی از درجه اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، تاکید کردند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر