logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۸۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان:

شبکه ملی اطلاعات نتایج اقتصادی خوبی برای کشور دارد

شبکه-ملی-اطلاعات-نتایج-اقتصادی-خوبی-برای-کشور-دارد
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان گفت: راه‌اندازی این شبکه از لحاظ امنیتی و اقتصادی برای هر کشوری حائز اهمیت است.

به گزارش موج رسا; داود طاهری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در بحث فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات دارند که مسئولان باید در این زمینه از وزارت ارتباطات مطالبه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند: موضوع فضای مجازی بسیار مهم است؛ ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی‌پناه رها کنیم.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان با تاکید بر اینکه در سایه عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، فعالیت سایت‌های فروش کالاهای قاچاق در کشور افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: این سایت‌ها که دامنه‌شان در خارج از کشور قرار دارد، هربار تلاشی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته، تبلیغات گسترده‌ای علیه این پروژه راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مسئولان دغدغه شبکه ملی اطلاعات را ندارد، گفت: طبق نظر برخی کارشناسان رسانه و فضای مجازی بیش از ۸۰ درصد بحران‌های امروز که در مواجهه با کرونا داریم ناشی از ولنگاری مجازی است.

طاهری تصریح کرد: در كشور ما نبود شبکه ملی اطلاعات و عدم مدیریت فضای مجازی در داخل، موجب شده توان زیادی از مسئولان و رسانه‌ها به جای آگاهی‌بخشی، معطوف به پاسخگویی، تکذیب اخبار جعلی و مدیریت استرس و ترس ناشی از کروناهراسیِ فضای مجازی در میان مردم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باعث شده تا اطلاعات کشور در دست دشمنان قرار گیرد، عنوان کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست و باید توجه داشت که با راه اندازی این شبکه گردش اطلاعات در داخل کشور می‌ماند و دشمنان نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی به حدی است که مقام معظم رهبری عنوان کردند که اگر در مسئولیت فعلی نبودم، مسئول فضای مجازی می‌شدم، اظهار کرد: دشمن امروز اکثر نقشه‌های فرهنگی و سیاسی خود را از طریق فضای اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نتایج اقتصادی خوبی نیز برای کشور دارد، گفت: راه‌اندازی این شبکه از لحاظ امنیتی و اقتصادی برای هر کشوری حائز اهمیت است چرا که به ازای هر بیتی که از کشور خارج می‌شود، هزینه خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر