logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

آغاز عملیات اجرایی مسکن ایثارگران در 22 استان کشور همزمان با 22 بهمن

آغاز-عملیات-اجرایی-مسکن-ایثارگران-در-22-استان-کشور-همزمان-با-22-بهمن
معاون رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی مسکن ایثارگران کشور در 22 استان کشور همزمان با 22 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا;سعید اوحدی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: تفاهم‌نامه تامین یک هزار و 250 مورد زمین برای تامین مسکن منعقد شده و قرار است با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برای تامین تسهیلات به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

وی با بیان اینکه در 22 بهمن امسال با کمک استانداران و دستگاه‌های اجرایی در 22 استان عملیات اجرایی مسکن ایثارگران آغاز می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

این مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه با استان‌های مختلف کشور برای تامین اشتغال جامعه ایثارگری خبرداد و گفت: زمینه ایجاد یک هزار و 200 شغل فراهم شده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: اخیرا با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تغییر وضعیت فرزندان جامعه ایثارگری اقداماتی انجام و مطابق بند ج ماده 87 دولت موظف به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد شده است که در استان زنجان اضافه بر ظرفیت قانونی از ظرفیت استانی استفاده می‌شود.

اوحدی با اشاره به ساماندهی 93 درصد از مزارهای شهدای استان زنجان، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه منعقد شده به زودی کار ساماندهی مزارهای شهدای زنجان به پایان می‌رسد.

وی در خصوص حکم شهید بودن مدافعان سلامت نیز گفت: سومین جلسه کمیته ملی شهدای سلامت برگزار و آیین نامه حکم شهید خواندن این افراد در کمیته شورای امنیت ملی به تایید رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه 20 پرونده تکمیل و به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شده است، افزود: خانواده های شهدای مدافع سلامت از همه ظرفیت بنیاد شهید استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: جلسه آینده روز یکشنبه برگزار و همزمان با آغاز هفته بسیج، همه پرونده شهدای مدافع سلامت به بنیاد شهید انتقال داده می‌شود.

وی در خصوص صندوق اندوخته شاهد در بازار بورس نیز گفت: از هفته گذشته تفویض اختیار به ریئس بنیاد شهید در این زمینه داده شده است و به زودی همچون بانک دی شاهد مقاوم سازی سهام این صندوق خواهیم بود./ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر