logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

تداوم شیب تند شیوع کرونا در استان زنجان

تداوم-شیب-تند-شیوع-کرونا-در-استان-زنجان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بیماران مشکوک به کرونا در سریع‌ترین زمان به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند گفت: متاسفانه همچنان شیب تند شیوع کرونا در زنجان تداوم دارد.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر مردم اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع بیماری دورهمی خانوادگی است.

وی تصریح کرد: بیماران ابتدا باید به مراکز ۱6 ساعته درمانگاهی مراجعه کنند و از این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه در تمامی شهرستان‌ها مراکز ۱۶ ساعته وجود دارد عنوان کرد: در زنجان نیز ۵ مرکز ۱۶ ساعته فعال است.

وی با اشاره به اینکه بیماران با تایید این مراکز به بیمارستانها ارجاع داده می‌شود خاطر نشان کرد: در  درمانگاه شماره ۱۴ نیز متخضصان حضور دارند و بیماران به صورت دقیق وزیت می‌شوند.

آرمانی‌کیان تاکید کرد: از بیمارانی سرپایی که مبتلا به کرونا هستند و به قرنطینه خانگی می‌روند نکاتی که پزشکان مطرح می‌کنند به صورت کامل رعایت کنند تا به افراد دیگر خانواده منتقل نشود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید محدودیت‌ها را برای خودشان راهکار درمانی بدانند و موارد بهداشتی را جدی یگیرند تا دچار بحران جدی نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: افراد مشکوک به کرونا سریعا به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کنند و تاخیر مراجعه به این مراکز باعث افزایش زمان بستری‌ها می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر