logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان:

اعمال محدودیت کشت برنج در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن به یکباره امکانپذیر نیست

اعمال-محدودیت-کشت-برنج-در-حاشیه-رودخانه-قزل‌اوزن-به-یکباره-امکانپذیر-نیست
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به انسداد چاه های غیرمجاز در استان زنجان گفت: اعمال محدودیت کشت برنج در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن به یکباره امکانپذیر نیست.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه موضوع تخصیص آب به طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم اظهار کرد: از طرف وزارت نیرو قول مساعد جهت تامین آب مورد نیاز طرح‌های توسعه باغات زیتون طارم داده شده است.

وی تصریح کرد: تخصیص آب به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 90 درصد است، انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استاندار زنجان و نمایندگان استانی نیز پیگیر تحقق این موضوع هستند افزود: اطلاعات در حال بررسی است اما تا به امروز تخصیص آب طرح باغات اراضی شیبدار زیتون طارم نهایی نشده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به ممنوعیت تخصیص‌های جدید آب از رودخانه قزل اوزن گفت: حق آبه‌های قبل از سال 94 کشاورزان در جای خود باقی است اما تخصیص جدید ممنوع است.

افشاری با تاکید براینکه ممنوعیت برداشت‌های جدید از قزل اوزن از 94 ممنوع اعلام شده است افزود: جلوگیری از کشت برنج در حاشیه رودخانه قزل اوزن نیز نمی‌تواند به یکباره اتفاق بیفتد و کشاورزان زیادی داریم که سال‌هاست با کشت برنج امرار معاش می‌کنند به خاطر این موضوع نمی‌توان به یکباره این محدودیت را اعمال کرد.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت کشت برنج مصوبه هیئت وزیران بوده و اجرای آن زمانبر است افزود: اعمال به یکباره محدودیت کشت برنج برای کشاورزان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و این طرح باید گام به گام اجرا شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان عنوان کرد: به خاطر مسائل اجتماعی این طرح با سرعت کمی اجرا می‌شود تا تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان اتفاق بیفتد.

وی در ادامه در خصوص انسداد چاه های غیر مجاز در استان زنجان ابراز کرد: دادگستری زنجان در انسداد چاه‌های غیرمجاز همراهی خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی را در این حوزه انجام دهیم.

افشاری با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط اقتصادی و رعایت حال مردم کار انسداد چاه‌های غیرمجاز را با تاخیر انجام دادیم بیان کرد: در حال حاضر نیز زمان کشت به پایان رسیده و طرح انسداد چاههای غیرمجاز در سطح استان آغاز می شود.

وی با تاکید براینکه طرح انسداد چاه های غیر مجاز در چند روز آینده آغاز می‌شود افزود: اجرای طرح انسداد چاه ها ابهر و خرمدره نیز انجام می‌شود اما اولویت امسال زنجان و خدابنده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر