logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۸۰۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان:

طبق قانون ششم توسعه، افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند/ مطالبات مراکز درمانی پرداخت شد

طبق-قانون-ششم-توسعه،-افراد-فاقد-بیمه-تحت-پوشش-بیمه-سلامت-قرار-می‌گیرند-مطالبات-مراکز-درمانی-پرداخت-شد
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن بیماران کرونایی فاقد دفترچه توسط بیمه سلامت گفت: طبق برنامه 5 ساله ششم توسعه، اجبار شده که تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، زیر چتر بیمه سلامت قرار گیرند.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه تمام بیماران کرونایی وغیرکرونایی بدون دفترچه بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شرایط متقاضیان بیمه طبق «قانون وسع» استعلام و بررسی می‌شود، اظهار داشت: طبق این قانون، اطلاعات افراد توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد و بر این اساس در صورتی که جزء دهک‌های یک، دو و سه درآمدی باشند به صورت رایگان تحت عنوان بیمه ایرانیان، بیمه می‌شوند و حق بیمه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

شیویاری با بیان اینکه حتی اگر بیمار فاقد دفترچه بر روی تخت بیمارستان هم باشد، امکان دریافت دفترچه دارد، خاطرنشان کرد: در این صورت نیز برای استعلامات مربوطه از قانون وسع، استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه نهایت سعی و تلاش ما این است که به بیماران کمک کنیم تا رنجی غیر از درد بیماری نداشته باشند، تصریح کرد: شرط اصلی این کمک‌ها داشتن دفترچه بیمه پایه است تا بتوان در هزینه‌های درمان کمک کرد.

وی گفت: بیمه سلامت دارای انواع صندوق‌های بیمه‌ای از قبیل بیمه همگانی و بیمه ایرانیان است و در صورتی که شرایط فرد بالاتر از دهک‌های یک تا سه باشد، حق بیمه آن بر اساس تعرفه‌های مشخصی دریافت می‌شود.

شیویاری اظهار داشت: بر این اساس، خود فرد به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی گفت: مطالبات آزمایشگاه‌ها در سطح استان که نسخه‌های آن به صورت دستی ارسال می‌شود تا پایان تیرماه سال جاری پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: نسخه‌هایی که به صورت الکترونیکی و مکانیزه ارسال می‌شوند نیز تا پایان شهریورماه به صورت صد درصد پرداخت شده و به‌روز است.

شیویاری با بیان اینکه بیمه، یک الزام بوده و باید فرهنگسازی شود، گفت: زمانی، بیمه ثالث خودرو، اجباری نبود اما از وقتی که مزایای ان به مردم بیان شد و فرهنگسازی لازم صورت گرفت و اجباری شد، همه خودروهای خود را بیمه ثالث می کنند.

وی تصریح کرد: بیمه پایه نیز مانند بیمه ثالث، اجباری است و همه باید داشته باشند و در صورتی که تحت پوشش هیچ صندوقی نباشند نیز می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر