logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۸۰۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه رفع مشکلات شرکت‌های بیمه با آزمایشگاه‌ها مطرح شد؛

لزوم پرداخت به‌موقع هزینه‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌ای در استان زنجان

لزوم-پرداخت-به‌موقع-هزینه‌ها-توسط-شرکت‌های-بیمه‌ای-در-استان-زنجان
بیماران در شرایطی که با مشکلات عدیده‌ای از جمله تامین دارو مواجه هستند، اقداماتی مانند عدم تمدید قرارداد بیمه‌های تکمیلی شرکت‌های بیمه، مشکلات بیماران را افزایش داده که به همین دلیل جلسه‌ای برای رفع مشکلات شرکت‌های بیمه با آزمایشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه رفع موانع و مشکلات فی‌مابین شرکت‌های بیمه و آزمایشگاه‌ها گفت: باید پذیرفت که امروز استان زنجان نیز مانند سراسر دنیا مبتلا به یک ویروسی شده که ذهن‌ها، دل‌ها و جسم‌های جامعه را متوجه خود کرده و بر تمام تار و پود اقتصادی، اجتماعی، جسمی، روانی و معیشتی جامعه، تاثیر گذاشته است.

مرادی نافچی اظهار داشت: آنچه که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مشاهده شده، یک همت عمومی برای مساعدت و کمک به یکدیگر برای عبور از این شرایط بحرانی بوده و اقتضائات این است که هر کس از سقف انتظارت خود، عدول کرده و با توجه به افزایش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی باید ملاحظاتی در اقدامات و تصمیمات لحاظ شود.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی بیمه‌ها ایجاد فضای طمانینه و آرامش برای بیمه‌شدگانی است که جان و مال خود را بیمه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار از بیمه‌گران این است که تسهیلگری لازم در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را داشته باشند.

مرادی نافچی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت هزینه‌ها از سوی شرکت‌های بیمه‌ای، پذیرفته نیست و شرکت‌ها باید تسهیلگری و سرعت در پرداخت را داشته باشند.

معاون استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه برخی شهروندان قبل از ارائه جواب آزمایش به پزشک، نتیجه را از آزمایشگاه جویا می‌شوند، آزمایشگاه‌ها باید دقت و توجه لازم را داشته باشند که یک خطا ممکن است فرد را تا معرض مرگ به پیش ببرد.

مرادی نافچی افزود: آزمایشگاه‌ها باید دقت و کیفیت لازم را در آزمایش‌ها داشته باشند زیرا هم به تشخیص پزشک و هم به کاهش هزینه سبد خانوار، کمک کرده و هم به لحاظ روانی اثرگذار است.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه‌ها باید تعرفه‌های اعلامی از سوی هیات دولت که در استان نیز به تصویب رسید را رعایت کرده و شرکت‌های بیمه‌ای نیز در پرداخت‌ها باید ملاحظات لازم را داشته باشند.

 

*‌ قرارداد بیمه‌های تکمیلی به دلیل افزایش هزینه‌ها تمدید نشده است

عباس امانلو، رئیس شورای هماهنگی بیمه‌گران استان زنجان نیز با بیان اینکه صنعت بیمه با 21 شرکت بیمه‌ای در استان زنجان فعالیت کرده و به بیمه‌گذاران خدمات می‌دهد، گفت: نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی به 2 شکل است.

وی اظهار داشت: شکل اول، عموماً در خصوص شرکت‌های بزرگ طی قراداد با مراکز درمانی است که بیمه‌شدگان بدون پرداخت هزینه، خدمات را دریافت می‌کنند و مراکز درمانی نیز صورتحساب را جهت پرداخت هزینه‌ها به شرکت‌های بیمه عودت می‌دهند.

امانلو خاطرنشان کرد: شکل دوم این است که بیمه‌شده‌ها پس از دریافت خدمات و پرداخت هزینه در مراکز درمانی، جهت تکمیل مدارک به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌گران استان زنجان گفت: شرایط کرونایی که هم شرکت‌های بیمه‌ای و هم مجموعه‌های درمانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سبب شده با پایان قرارداد بیمه‌ها با مراکز در 31 خرداد، عملاً این قرارداد تمدید نشده و بیمه‌شده‌ها مستقیم به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند در حالی که تاکید بر عدم تجمع است و این ترددها به شدت خطرناک است.

امانلو ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود قرارداد به‌گونه‌ای منعقد شود که شرکت‌هایی که کوچکترین تاخیر در پرداخت داشتند، همکاری با آن شرکت قطع شود و سپس ما در کمتر از یک هفته ورود کرده و مشکل را حل می‌کنیم.

حمیدرضا امیرمقدمی، نماینده فعالان حوزه آزمایشگاه‌های خصوصی نیز با بیان اینکه منابع مالی آزمایشگاه‌ها از 3 طریق تامین می‌شود، گفت: این منابع شامل بیمه‌های پایه از طریق صندوق‌های بیمه‌ای، بیمه‌های تکمیلی از طریق شرکت‌های بیمه‌ای و دریافت نقدی از افراد فاقد بیمه درمانی است.

وی اظهار داشت: هزینه‌های آزمایشگاه‌ها در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 برابر شده در حالی که تعرفه‌ها 12 درصد افزایش یافته و این غیرقابل قیاس است.

امیرمقدمی تصریح کرد: این در حالی است که 90 درصد تجهیزات آزمایشگاه‌ها از خارج از کشور تامین شده و متکی به بازار ارز است.

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت هزینه‌ها از سوی شرکت‌های بیمه‌ای حتی به بیش از یک سال هم می‌رسد، خاطرنشان کرد: این امر سبب شده آزمایشگاه‌ها با تنگناهای مالی مواجه شوند.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر