logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۸۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان مطرح کرد؛

کمبود اعتبارات، بزرگترین مانع اتمام کف سازی بازار زنجان

کمبود-اعتبارات،-بزرگترین-مانع-اتمام-کف-سازی-بازار-زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: کمبود اعتبارات و اختصاص قطره چکانی موجب شده تا پروژه کف سازی بازار زنجان با کندی انجام شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بازار زنجان از طولانی‌ترین بازارهای کشور بوده و به صورت خطی توسعه یافته است که کف‌سازی آن در سال‌های گذشته به صورت موزائیکی و سیمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود دو دهه قبل آخرین کف سازی بازار زنجان انجام شده بود، افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین بین شهرداری و میراث فرهنگی زنجان منعقد و قرار است این پروژه به صورت مشارکتی به منظور ساماندهی، اصلاح و کف سازی بازار زنجان انجام شود.

این مسئول کمبود اعتبار را یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه کف سازی بازار عنوان کرد و گفت: بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده هر ساله یک راسته کف سازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته راسته قیصریه بازار زنجان کف سازی شد که به مذاق بازاریان خوش نیامد، افزود: کف سازی انجام شده همخوانی لازم را با هویت تاریخی بازار زنجان نداشت.

ارجمند ادامه داد: 50 درصد راسته حجت‌الاسلام کف سازی شده بود و امسال نیز با اختصاص 400 میلیون تومان کف سازی این راسته به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه کف سازی راسته حجت‌الاسلام از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: این کف سازی با نظارت میراث فرهنگی استان و به صورت سنگ فرش انجام می‌شود تا با هویت تاریخی بازار زنجان همخوانی لازم را داشته باشد.

این مسئول گفت: سنگ فرش دارای ماندگاری و کیفیت بالا بوده و همخوانی لازم را با اثر تاریخی دارد که از این پس همه راسته‌های بازار زنجان به صورت سنگ فرش کف‌سازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نبود اعتبارات را یکی از مهمترین دلایل تاخیر در کف سازی بازار زنجان عنوان کرد و گفت: در صورت اختصاص 100 درصدی این پروژه یک ساله به اتمام می‌رسد.

ارجمند بیان داشت: خوشبختانه اراده‌ لازم برای کف‌سازی بازار وجود دارد و با اعتبارات اندکی که هر ساله به این پروژه اختصاص می‌یابد، اتمام آن چند سال به طول می‌انجامد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر