logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۸۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مرحله دوم واکسن آنفولانزا در زنجان توزیع می‌شود

مرحله-دوم-واکسن-آنفولانزا-در-زنجان-توزیع-می‌شود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله اول توزیع واکسن‌های آنفولانزا به پایان رسید گفت: مرحله دوم در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مریم نوبرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد توزیع واکسن آنفولانزا در استان زنجان اظهار کرد: مرحله اول توزیع واکسن آنفولانزا در استان زنجان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه برای مرحله دوم توزیع واکسن آنفولانزا برنامه‌ریزی شده و با تامین واکسن نسبت به توزیع آن اقدام می‌شود عنوان کرد: توزیع واکسن در مرحله دوم از طریق داروخانه‌ها انجام خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: واکسن‌ها بعد از احراز هویت داروخانه‌ها توزیع می‌شود و سهمیه هر داروخانه‌ نیز مشخص است.

وی در مورد توزیع اقلام بهداشتی توسط داروخانه‌ها در سراسر استان نیز بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها کمبودی نداریم.

نوبرانی با تاکید براینکه ماسک و الکل به اندازه کافی در داروخانه‌های سطح شهر زنجان وجود دارد عنوان کرد: شهروندان برای خرید اقلام بهداشتی استاندارد به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی در خصوص داروهای بیماران کرونایی نیز اظهار کرد: داروهای بیماران کرونایی در دو بخش برای بیماران بستری و سرپایی تامین می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه داروهای بیماران بستری در بیرون از بیمارستانها وجود ندارد و این داروها تنها در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد افزود: داروهایی که برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود نیز در داروخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در تامین دارو‌های بیماران کرونایی مشکلی وجود ندارد خاطر نشان کرد: توزیع داروهای به صورت کامل و با نظارت دقیق انجام می‌شود و کاملا تحت کنترل است.

نوبرانی با تاکید براینکه مردم جهت دریافت واکسن‌های آنفولانزا به داروخانه‌ها مراجعه نکنند افزود: در صورت تامین واکسن‌ از طریق رسانه‌ها برای مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفولانزا در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا یک احتمال است بیان کرد: نمی‌توان گفت واکسن آنفولانزا مانع ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات سلاح محکمی در جلوگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر