logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال خبر داد؛

برگزاری کلاس آموزشی داوران فوتبال به صورت مجازی/ قضاوت‌های هفته نخست لیگ مطلوب بود

برگزاری-کلاس-آموزشی-داوران-فوتبال-به-صورت-مجازی-قضاوت‌های-هفته-نخست-لیگ-مطلوب-بود
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا دوره آموزشی دانش داوری برای داوران فوتبال به صورت وبینار و طی 3 روز با حضور مدرسان در فضای مجازی برگزار شد.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به دلیل به‌روز شدن برخی قوانین فوتبال، آموزش دانش داوری لازم بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر به‌روز شدن فوانین، دوره آموزشی داوران همه‌ساله قبل از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ با حضور مدرسان زبده داخلی و خارجی برگزار می‌شد اما امسال شیوع ویروس کرونا سبب ممنوعیت برگزاری برنامه‌های تجمعی شد.

اصفهانیان با بیان اینکه تست آمادگی جسمانی داوران را نیز به هیات‌های فوتبال استان‌ها موکول کردیم، افزود: هیات‌های استانی، تست آمادگی جسمانی داورانی که در سطح کشور از لیگ برتر تا دسته سوم قضاوت می‌کردند را انجام دادند.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال ضمن قدردانی از زحمات هیات‌های استانی، گفت: هیات‌ها ضمن اخذ تست آمادگی جسمانی، فیلم تست را نیز جهت بررسی به کمیته داوران ارسال کردند.

وی اظهار داشت: بدین ترتیب در شرایط کرونایی هم آموزش دانش داوری و هم تست آمادگی جسمانی داوران را برگزار کردیم و تقریباً هر 2 به صورت مجازی شد.

اصفهانیان با اشاره به برگزاری هفته اول لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: نظاران مسابقات، گزارش بازی‌ها را به فدراسیون ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هرچند هنوز بازی‌ها را آنالیز نکرده‌ایم اما خوشبختانه طبق گزارش ناظران به جز یک مورد، اشتباه تاثیرگذاری از سوی داوران در هفته اول لیگ برتر نداشتیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی داوری به صورت یکسان برای تمام داوران در رده‌های مختلف لیگ‌ها، گفت: از داورانی که در گذشته در لیگ یک، قضاوت خوبی داشتند امسال در لیگ برتر استفاده می‌کنیم و همچنین در صورتی که داورانی که در گذشته در لیگ برتر، مشکلی در قضاوت داشتند را به لیگ‌های پایین می‌فرستیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر