logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۸۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

واشنگتن‌پست: بایدن در صدد لغو فوری دستورات اجرایی ترامپ است

واشنگتن‌پست:-بایدن-در-صدد-لغو-فوری-دستورات-اجرایی-ترامپ-است
«جو بایدن» که شب گذشته خود را بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد در صدد است به محض ادای سوگند، مجموعه‌ای از دستورات اجرایی «دونالد ترامپ» از جمله منع صدور روادید آمریکا برای کشورهای مسلمان را لغو کند

به گزارش موج رسا; روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت که «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در صدد است به محض ادای سوگند بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه)، با امضای یکسری فرمان‌های اجرایی، بسیاری از دستورات اجرایی«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را لغو کند.

طبق این گزارش، بایدن در نظر دارد به محض به دست گرفتن قدرت، نشان دهد که سیاست‌های ایالات متحده تغییر کرده است و اولویت‌های دولت وی با دولت ترامپ کاملاً متفاوت است.

بر اساس اطلاعات یکسری افراد آگاه، بایدن در صدد است مجدداً به توافقات اقلیمی پاریس بازگردد و اقدام ترامپ در خروج از سازمان جهانی بهداشت را لغو کند.

طبق این گزارش، از دیگر برنامه‌های بایدن پس از برعهده گرفتن مسئولیت ریاست‌جمهوری، لغو ممنوعیت تمامی سفرها از برخی کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان است.

دونالد ترامپ در همان ماههای اولیه ریاست‌جمهوری خود با امضای چندین فرمان اجرایی، دستورات دولت اوباما را لغو کرد.

یکی از فرمان‌های اجرایی ترامپ، فرمان منع صدور روادید ایالات متحده به شهروندان ایران و پنج کشور عمدتاً مسلمان و همچنین تمامی پناهجویان بود.

برخی افراد آگاه از برنامه‌های آتی بایدن اعلام کردند که وی قصد دارد مجدداً برنامه‌ای را از بگیرد که طبق آن «رؤیابین‌هایی» (Dramers) که به صورت غیرقانونی در کودکی به ایالات متحده آورده شده‌اند، همچنان مجوز اقامت در این کشور را داشته باشند.

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه گزارش خود نوشت که مشاوران ارشد بایدن چندین ماه به صورت محرمانه بر روی چگونگی اجرای بهتر برنامه‌های ریاست‌جمهوری بایدن زمان صرف کرده‌اند و صدها مقام گذار برای کار در چندین سازمان مختلف فدرال آماده می‌شوند.

طبق این گزارش، گروهی از مشاوران ارشد بایدن کتابی را جمع‌آوری کرده‌اند که در آن مجموعه‌ای از وعده‌های انتخاباتی بایدن آورده شده است تا به آنها در اتخاذ و پیشبرد تصمیمات اولیه کمک کند.

آنطور که در گزارش واشنگتن‌پست توضیح داده شده است، بایدن در صدد است فردا (دوشنبه)، یک کارگروه مقابله با کروناویروس ایجاد کند تا نشان دهد که مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا برای دولت وی یک اولویت محسوب می‌شود و اینکه مقابله با این ویروس امری ضروری محسوب می‌شود.

واشنگتن‌پست سپس با اشاره به برنامه‌های دولت بایدن برای لغو بسیاری از اقدامات دولت ترامپ نوشت، ممکن است که جو بایدن بتواند تغییری در سازمان‌های مختلف فدرال و ضوابط آنها به وجود آورد و رویکرد ایالات متحده در قبال بسیاری از موضوعات جهانی را تغییر دهد اما برای تصویب بسیاری از قوانین با چالش کنگره مواجه است زیرا کنترل سنا همچنان به دست جمهوری خواهان است و سرنوشت نهایی سنا در دو انتخابات ایالت «جورجیا» مشخص می‌شود که قرار است پنجم ژانویه (۱۶ دی ماه) برگزار شود.

دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا باید در هر دو انتخابات دور دوم ایالت جورجیا پیروز شوند و «کامالا هریس» نیز در این میان یک رأی خواهد داشت و این در حالی است که جمهوری‌خواهان با پیروزی در یکی از این انتخابات‌، مجدداً کنترل سنا را حفظ خواهند کرد.

یکی از افراد نزدیک به بایدن تأکید کرد: «تیم سیاسی و تیم‌های سیاست گذار هم‌اکنون تا حد زیادی بر قدرت اجرایی متمرکز شده‌اند».

طبق این گزارش، بایدن در صدد است به محض آغاز دوران ریاست‌جمهوری خود، یکصد قانون خدمات درمانی و محیط زیستی که اوباما اجرایی کرده بود و ترامپ آنها را لغو کرده بود، مجدداً احیا کند.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که «تد کافمن» یکی از نزدیک‌ترین مشاوران بایدن، بر اقدامات گذار بایدن نظارت دارد.

جو بایدن شب گذشته (شنبه به وقت تهران)، با اعلام پیروزی خود گفت که برای اتحاد مردم کشورش تلاش می‌کند اما ترامپ تاکنون شکست را نپذیرفته است و حتی بایدن را متهم کرده است که به دروغ خود را رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرده است.

درست لحظاتی بعد از آنکه سی ان ان، جو بایدن را بعنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد، ترامپ از طریق ستاد انتخاباتی خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «بایدن عجله دارد تا به دروغ خود را بعنوان برنده معرفی کند و هنوز فاصله زیادی تا پایان رقابت وجود دارد».

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر